۰ نفر

"Paint" از ویندوز حذف می‎شود؟

۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸
کد خبر: 208494
"Paint" از ویندوز حذف می‎شود؟

تمامی کاربران ویندوز حداقل یک مرتبه از نرم افزار Paint ویندوز برای نقاشی و کارهایی از این دست، استفاده کرده اند. اما خبرهایی از حذف این برنامه در آپدیت بعدی ویندوز به گوش می رسید.

شرکت مایکروسافت برنامه پینت خود را در به روز رسانی بعدی ویندوز 10 از بین نمی برد. این شرکت در اواخر روز دوشنبه با اعلام این خبر به ترس طرفداران این نرم افزار پایان داد. اخیراً شرکت تکنولوژی آمریکا، یک خبری با عنوان پینت ضعیف منتشر کرد که در آن از حذف این برنامه در به روز رسانی جدید ویندوز 10 در پاییز امسال خبر می داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، طرفداران این نرم افزار در شبکه های اجتماعی شروع به اعتراض در مقابل حذف پینت کردند، در حالی که 32 سال از قدمت این برنامه محبوب می گذرد. اما پس از مدت کوتاهی، شرکت مایکروسافت در پست وبلاگ خود این خبر را منتشر کرد که پینت به طور کامل حذف نخواهد شد، اما به جای آن از طریق فروشگاه نرم افزاری ویندوز به صورت رایگان قابل دریافت می باشد.

در قبال خبر حذف پینت از ویندوز، یک اتفاق باورنکردنی از حمایت در مورد MS Paint افتاد. با این جنبش ها در شبکه های اجتماعی، می توان دریافت که پینت پس از 32 سال، دارای طرفداران بسیار زیاد و وفاداری است.

مگان سندرز، مدیر کل شرکت مایکروسافت، در پستی اعلام کرد که MS Paint می ماند و فقط به فروشگاه نرم افزاری ویندوز منتقل می شود که به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

Paint با اولین نسخه ویندوز به نام ویندوز 1.0 در ماه نوامبر سال 1985 معرفی شد. این نرم افزار توسط شرکت ZSoft ساخته شد و در ابتدا تنها از گرافیک تک رنگ یک بیتی پشتیبانی می کرد و تا زمانی که ویندوز 98 عرضه نشده بود، کاربران فقط می توانستند تصاویر خود را با فرمت JPEG ذخیره کنند.

سال گذشته مایکروسافت، Paint 3D را عرضه کرد که نسخه پیشرفته از نرم افزار پینت بود. این نسخه به کاربران امکان تولید تصاویر سه بعدی را می دهد و اکنون در ویندوز 10 قابل استفاده می باشد.