۰ نفر

وزیر ارتباطات در بازدید از نمایشگاه الکامپ عنوان کرد:

اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند/ آغاز فعالیت اپراتورهای مجازی از دو ماه قبل

۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷
کد خبر: 207516
اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند/ آغاز فعالیت اپراتورهای مجازی از دو ماه قبل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند گفت: اپراتورهای مجازی قطعا خدمات ارزش افزوده دارند و امیدواریم به زودی فعالیت های تخصصی خود را آغاز کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با اشاره به جایگاه اپراتورهای مجازی و نقش آنها در کشور اظهار داشت: اپراتورهای مجازی قطعا مکمل اپراتورهای اصلی هستند و همکاری نزدیکی با هم دارند. این اپراتورها بدون اینکه نیاز به سرمایه گذاری کلان در بخش زیر ساخت و شبکه داشته باشند با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می پردازند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: خوشبختانه از دو ماه قبل این اتفاق و فعالیت اپراتورهای مجازی شروع شده و اپراتورهای اصلی برخی از شبکه های خود را در اختیار اپراتورهای مجازی قرار دادند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اپراتورهای مجازی قطعا خدمات ارزش افزوده دارند و امیدواریم به زودی فعالیت های تخصصی خود را آغاز تا کاربران و مردم بتوانند از سرویس ها و خدمات آنها نهایت بهره مندی رو داشته باشند.

وی تصریح کرد: به طور مثال در برخی از کشورها طرفداران یک تیم فوتبال همگی عضو یکی از اپراتورهای مجازی هستند و امیدواریم در ایران هم فعالیت های تخصصی این اپراتورها به زودی شکل بگیرد تا شاهد رشد خدمات تخصصی در بستر فناوری باشیم.

واعظی در پاسخ به وضعیت نامطلوب حوزه کودک و نوجوان در بستر وب و نقش فعالی که اپراتوهای مجازی مانند هوشمند امین در این بخش می توانند داشته باشند، تاکید کرد: به نظرم بخشی از اپراتورهای مجازی می توانند در این حوزه کار کنند و امیدواریم اتفاقات مطلوبی در این بخش شاهد باشیم.