۰ نفر

فعالیت شبکه های اجتماعی در آستانه انتخابات ضروری است

۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۱۹
کد خبر: 188816
فعالیت شبکه های اجتماعی در آستانه انتخابات ضروری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر شبکه های اجتماعی قوانین را رعایت کنند دلیلی برای فیلتر کردن آنها در آستانه انتخابات وجود ندارد.

محمود واعظی عصر روزچهارشنبه در جمع خبرنگاران در کرمانشاه افزود: فعالیت سالم و براساس قانون از سوی شبکه های اجتماعی به ویژه در آستانه انتخابات لازم و ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی فعالیت های اجتماعی را موجب کاهش هزینه های انتخاباتی اعلام کرد و گفت: فعالیت انتخاباتی در شبکه های مجازی باید در چارچوب قانون و به دور از تخریب انجام شود چرا که تخریب تاثیری در رای مردم نداشته و معیار برای دادن رای در مردم برنامه نمایندگان است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در رابطه با فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام نیزگفت: این امکان پس از اینکه در کشور فعال شد، در حکمی از سوی قوه قضاییه به اپراتورها مسدود شد و ما نیز برای فعال شدن دوباره آن منتظر تصمیم مراجع قانونی هستیم.

واعظی در ادامه درباره فعالیت های دولت یازدهم در زمینه توسعه اینترنت در کشور گفت: در ابتدای این دولت هیچ روستایی اینترنت نداشت اما امروز 27 هزار روستا در سراسر کشور از اینترنت استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات توضیح داد: همزمان در وزارتخانه های بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و سازمان جهاد دانشگاهی هماهنگی هایی صورت گرفت تا علاوه برخدمات اینترنتی این وزارت خانه ها نیز به روستاها خدمات ارائه کنند.

واعظی با بیان اینکه در ابتدای دولت حدود سه و نیم میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود داشت، گفت: تعداد کاربران اینترنت در دولت تدبیر و امید به 43 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: ابتدای دولت هیچ شهری از خدمات اینترنت نسل چهار استفاده نمی کرد اما امروز 742 شهر از اینترنت نسل چهار استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و مزایای آن گفت: با توجه به اینکه سال 96 سال اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده، امسال نیز همچون شش ماه پایانی سال گذشته به دنبال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی هستیم.

**وزارت ارتباطات از کسب و کارهای دانش بنیان حمایت می کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر اینکه این وزارتخانه از کسب و کارهای دانش بنیان و الکتریکی حمایت می کند، گفت: باید دانشجویان را به خوبی پرورش دهیم تا برای رسیدن به اشتغال و ثروت آفرینی نیازی به سرمایه های عظیم نباشد.

محمود واعظی افزود: امروز در کشورهایی که دولت کوچک و سیاست گذار دارند، بخش خصوصی تقویت شده و از اقتصاد پویایی بهره می برند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در زمینه صنعت نیاز به سرمایه گذاری های عظیم وجود دارد، افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای دانش آموخته گان دانشگاهی راهی جز رفتن به سمت شرکت های دانش بنیان نداریم.

وزیر ارتباطات گفت: اگر بتوانیم دانشجویان را به خوبی پرورش دهیم برای رسیدن به اشتغال و ثروت آفرینی نیازی به سرمایه های عظیم نخواهیم داشت.

واعظی با اشاره به اینکه دانش آموخته گان خوبی در زمینه 'آی سی تی' داریم که امتحان خود را به خوبی پس داده اند، اظهار داشت: 2 سال پیش که با آقای روحانی به سازمان ملل رفتیم بسیاری از جوانان ایرانی را دیدیم که با دستمزدهای بالا برای شرکت های خارجی فعالیت می کردند؛ می توانیم از این جوانان برای خلق ثروت و ایجاد اشتغال در داخل کشور استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای دانش بنیان و الکترونیکی حمایت می کند، گفت: تلاش می کنیم تا زمینه اشتغال برای دانشجویان رشته های مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: باید ساز و کاری به منظور ارتباط بیشتر با دانشگاه رازی بررسی شود تا بتوانیم به منظور توسعه آزمایشگاه ها به این دانشگاه کمک کنیم.

واعظی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه تقویت زیرساخت های ارتباطات در کرمانشاه گفت: شبکه پهنای باند استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 11 برابر شده و حدود 15 شهر استان اینترنت نسل چهار دارند و تا چند ماه آینده تمامی شهرهای کرمانشاه از اینترنت نسل سوم بهره مند خواهند شد.

یک هزار و 52 طرح مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر چهارشنبه در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.