۰ نفر

سونی از یک تبلت جدید با نمایشگر e-paper رونمایی کرد

۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۰۷
کد خبر: 187229
سونی از یک تبلت جدید با نمایشگر e-paper رونمایی کرد

یکی از نکات مثبت e-paperها که در واقع همان کاغذ‌های الکترونیکی و دیجیتال هستند، مصرف انرژی بسیار کم‌شان در مقابل نمایشگرهای معمولی است. این نوع نمایشگر‌های دیجیتال به نوعی حس و حال کاغذهای معمولی همراه با جوهر را به کاربر القا می کنند.

 

به نظر می‌رسد این صفحه‌های نمایش از OLED‌ها و LCDها کارایی بیشتری در این زمینه دارند و مناسب‌ترین برای استفاده به‌عنوان کاغذهای دیجیتال هستند.

 

متاسفانه تا همین چندی پیش نمایشگرهای e-paper قابل استفاده در سرویس‌های محدودی مانند آمازون Kindle بودند؛ اما سونی تصمیم گرفته تا این محدودیت را برطرف کند و کارایی این نوع صفحه نمایش را بیشتر از قبل کند.

این کمپانی ژاپنی اخیرا از یک تبلت با مدل DPT-RP1 که در نمایشگرش از فناوری e-paper استفاده می‌کند، رونمایی کرده است. این اولین تلاش سونی در این زمینه نبوده و پیش از این‌ها هم حرکت‌های زیادی در این راستا توسط این کمپانی به انجام رسیده.

این تبلت اندازه بزرگی دارد و سایز نمایشگر آن 13.3 اینج است. رزولوشن آن به نسبت نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته به طوری که از 1200 در 1600 پیکسل به 1650 در 2200 پیکسل رسیده است. هدف از ساخت این تبلت اصلا تماشای ویدیو و یا وب‌گردی نبوده و تنها نکته‌ای که بر روی آن تمرکز شده، ویرایش اسناد مانند PDFها بوده است. توسط قلم دیجیتالی موجود در این تبلت شما به راحتی قادر به انجام هرگونه ویرایش در اسنادتان خواهید بود.

قیمت‌گذاری این محصول آن‌چنان خوب نبوده و سونی قیمت 700 دلار را برای آن انتخاب کرده است. به گفته کمپانی سونی این تبلت برای افرادی مانند وکیلان و تحلیل‌گران که در شغل‌شان مدام با اسناد و مدارک مختلف سروکار دارند مناسب خواهد بود. همچنین عده‌ای که می‌خواهند مصرف کاغذ را به حداقل برسانند می‌توانند به سراغ این تبلت بیایند.

این تبلت نوآور سونی، در حال حاضر تنها در کشور ژاپن موجود بوده و به فروش می‌رسد؛ بنابراین اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، شاید شانس زیادی نداشته باشید.