۰ نفر

به اپراتور اول تلفن همراه تذکر جدی داده ایم

۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱
کد خبر: 179027
به اپراتور اول تلفن همراه تذکر جدی داده ایم

معاون نظارت تنظیم ارتباطات رادیویی: به اپراتور اول تلفن همراه کشور تذکر جدی داده ایم که تا 15 اسفند باید مشکلات مربوط به ارتباط مشترکان را حل کند.

حسین فلاح جوشقانی افزود: در چند ماه گذشته بحث توسعه و بهسازی همراه اول بویژه ارتقا به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دستور کار جدی این اپراتور بوده است که بتواند مشترکان خود را از این خدمات بهره مند کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا وسیما، وی تصریح کرد: با بررسی هایی که از سه ماه پیش انجام داده ایم متوجه شدیم به دلیل شتابی که در این توسعه صورت گرفته و به صورت گسترده انجام شده، در شهرهای بزرگ بخصوص تهران کیفیت مکالمات پایین آمده است.

فلاح جوشقانی گفت: به عنوان نمونه درصد موفقیت مکالمات این اپراتور یک درصد کاهش یافته و درصد افت مکالمات نیز حدود نیم درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این مسئله در مکالمات مردم به این صورت نمود پیدا می کند که یا مکالمات مردم کیفیت مناسبی ندارد و یا در حین مکالمه قطع ارتباط بروز کند.

معاون نظارت سازمان تنظیم تاکید کرد: با تذکرات داده شده به همراه اول شتاب توسعه در این اپراتور کاهش یافته است.

فلاح افزود: ماهیت فناوری های نسل چهارم، ذاتا برای خدمات داده و اینترنت طراحی شده اند و در طراحی شبکه اپراتور باید خیلی سازگاری مناسبی میان نسل های دوم، سوم و چهارم ایجاد کند تا مشکلی بوجود نیاید.

وی گفت: شاید در این سازگاری مشکلاتی بوده که دوستان در همراه اول در حال فعالیت جدی هستند که این مشکل را برطرف کنند.

معاون سازمان تنظی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل مربوط به این مشکلات دشواری برای دریافت مجوز جهت افزایش تعداد سلول ها یا سایت های BTS است.

فلاح گفت: در نسل چهارم تلفن همراه نیاز به استفاده از باندهای فرکانسی بالاتر وجود دارد که برای رسیدن به این موضوع افزایش تعداد سایت های BTS ضروری است که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که بخصوص در پوشش های درون ساختمانی موانعی ایجاد کرده است.

وی افزود: اپراتور اول تلفن همراه برای رفع این مشکل در تلاش است و حتی با هماهنگی های انجام شده در مناطق دچار مشکل سایت های اضطراری ایجاد شده است.

معاون سازمان تنظیم درباره راهکارهای جبران مشکلات مشترکان تلفن همراه گفت: این موضوع را قبول داریم که مشترکان این اپراتور دچار افت کیفیت شده ولی اینگونه نبوده است که نتوانند از خدمات ارتباطی این اپراتور استفاده کنند.

فلاح تصریح کرد: اگر واقعا مشترکان اپراتور های تلفن همراه از افت کیفیت ارتباطی دچار ضرر و زیانی شده باشند می توانند شکایت کنند و ما هم بعنوان یک نهاد حاکمیتی و نظارتی باید این موضوع را پی گیری کنیم و باید این ضرر هم جبران شود.

وی گفت: در پروانه های اپراتورهای تلفن همراه نیز این موضوع در نظر گرفته شده است اما مستندات لازم باید وجود داشته باشد.

فلاح جوشقانی درباره راه های شکایت از اپراتورهای تلفن همراه تصریح کرد: راه اصلی ارتباط با سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی، استفاده از تلفن 195 است.

وی افزود: استفاده از سایت https://195.ict.gov.ir یکی دیگر از راه های ارتباطی در این زمینه است و همچنین مشترکان می توانند از طریق پرتال های خود اپراتورها این موضوعات را مطرح کنند.

معاون سازمان تنظیم با عذرخواهی از مردم به دلیل افت کیفیت احتمالی اپراتور اول تلفن همراه گفت: به شدت دنبال رفع مشکلات در این زمینه هستیم و اگر مردم به صورت موردی و مصداقی شکایت کنند ما حتما پی گیری می کنیم.