۰ نفر

چند درصد تماس‌های موبایلی قطع می‌شوند؟

۶ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۱۳
کد خبر: 178810
چند درصد تماس‌های موبایلی قطع می‌شوند؟

مشترکان تلفن همراه در مواردی از قطعی‌های مکالمه گلایه‌هایی دارند. این در حالی است که مروری بر آمارهای رسمی ارائه شده گویای آن است که بیش از ۹۰ درصد مکالمات اپراتورها با موفقیت به انجام می‌رسد.

آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان آذرماه سال جاری در اپراتور اول ارتباطی یا شرکت همراه اول متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) در شبکه ۹۸.۷۶ درصد است. همچنین در این اپراتور میزان کارایی مدارات اتصال متقابل CER) ۹۶.۵۳) درصد اعلام شده و میزان موفقیت در برقراری مکالمات (ASR) ۴۹.۲۱ درصد بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، از سوی دیگر در اپراتور دوم ارتباطی یا ایرانسل متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) در شبکه ۹۸.۷۹ درصد بوده و میزان کارایی مدارات اتصال مقابل CER) ۹۹.۹۶) درصد اعلام شده است. همچنین میزان مکالمات موفق (ASR) اپراتور دوم ۴۹.۳۱ درصد اعلام شده است.

اپراتور سوم یا رایتل نیز در زمینه‌ی متوسط میزان برقراری موفقیت‌آمیز مکالمه (CSSR) در شبکه به آمار ۹۹.۵۹ درصد دست یافته و میزان کارایی مدارات اتصال مقابل (CER) در آن ۹۹ درصد اعلام شده است.

همچنین میزان مکالمات موفق (ASR) در رایتل ۴۵.۳۳ درصد بوده و درصد مکالمات قطع شده این اپراتور در شبکه سیار (CDR) ۰.۴۵ درصد اعلام شده است.

علاوه بر این طبق آمارهای منتشر شده میزان مکالمات موفقیت‌آمیز حین جابه‌جایی HOSR)) در این شبکه ۹۹.۹۱ بوده است.