۰ نفر

ضریب نفوذ موبایل ۱۰۰ درصد را رد کرد

۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲:۰۵
کد خبر: 178380
ضریب نفوذ موبایل ۱۰۰ درصد را رد کرد

طبق آخرین آمارهای ارائه شده، ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در حالی به ۱۰۱.۱۶ درصد می‌رسد که همچنان نیمی از سیم‌کارت‌ها در حالت غیرفعال و خاموش به سر می‌برند.

تا پایان آذرماه امسال در ایران بیش از ۱۵۱ میلیون و ۶۸۲ هزار سیم‌کارت واگذار شده که از میان این تعداد تنها ۸۰ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۴ شماره در حالت فعال قرار دارند، اما بررسی تفکیکی شماره‌های واگذار شده از سوی اپراتورهای مختلف گویای آن است که اپراتور اول ارتباطی یا شرکت ارتباطات سیار تا پایان آذرماه امسال ۱۸ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۱۸۵ خط دائمی واگذار کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، همچنین شرکت ارتباطات سیار ۴۷ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۱۱۲ سیم‌کارت اعتباری وارد بازار کرده و مجموع خطوط دائمی و اعتباری واگذار شده از سوی این اپراتور به ۶۵ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۶۹۷ شماره می‌رسد اما از میان سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول ۱۵ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۰۸ شماره در حالت فعال قرار دارند.

در میان سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نیز ۳۱ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۵۵ شماره در حالت فعال قرار دارد. بدین ترتیب در مجموع ۴۷ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۶۳ مشترک فعال برای اپراتور سوم ثبت شده و اینگونه اعلام شده است که ضریب نفوذ همراه اول ۵۹.۲۳ درصد است.

اما اپراتور دوم یا ایرانسل تا پایان آذرماه سال جاری بالغ بر ۷۹۱ هزار و ۵۷۵ خط دائمی واگذار کرده است. خطوط واگذار شده اعتباری ایرانسل نیز حدود ۷۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۵۷۴ شماره اعلام شده است.

بدین ترتیب در مجموع اپراتور دوم ۷۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۱۴۹ شماره دائمی و اعتباری وارد بازار کرده است که از این میان تعداد خط‌های دائمی فعال ایرانسل ۳۱۴ هزار و ۳۶۳ شماره اعلام شده است.

همچنین اپراتور دوم ۳۱ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۹۳۵ مشترک اعتباری فعال دارد که با این آمار در مجموع تعداد مشترکان فعال دائمی و اعتباری اپراتور دوم به ۳۱ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۹۸ مشترک می‌رسد و ضریب نفوذ ۳۹.۴۵ درصد برای این اپراتور اعلام شده است.

اپراتور سوم یا رایتل نیز طی مدتی که از فعالیت آن می‌گذرد ۱۶۲ هزار و ۲۳۹ خط دائمی واگذار کرده و تعداد خطوط واگذار شده اعتباری آن به شش میلیون و ۱۰۴ هزار و ۹۷۹ شماره می‌رسد. همچنین رایتل تا پایان آذرماه سال جاری ۵۵۲ هزار و ۹۴ خط دیتا واگذار کرده که در مجموع تعداد سیم‌کارت‌های واگذار شده این اپراتور به شش میلیون و ۸۱۹ هزار و ۳۱۲ شماره می‌رسد.

در این میان تعداد مشترکان فعال دائمی رایتل ۴۷ هزار و ۸۱ مشترک اعلام شده و طبق آمارها اپراتور سوم یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۶۲۸ مشترک فعال اعتباری در ۱۶۰ هزار و ۲۱۴ مشترک فعال دیتا دارد. بدین ترتیب مجموع مشترکان فعال اپراتور به یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۹۲۳ نفر می‌رسد. همچنین طبق آمارهای اعلام شده ضریب نفوذ شماره‌های اپراتور سوم به ۲.۴۸ درصد رسیده است.

این آمارها همچنان حدود نیمی از سیم‌کارت‌های واگذار شده کشور در حالت غیرفعال وجود دارند حال آنکه نامبرینگ در هر یک از کشورها نوعی دارایی با ارزش حساب شده و از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.