۰ نفر

۴۰۰روستای قزوین از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۴۴
کد خبر: 171785
۴۰۰روستای قزوین از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 400 روستای استان قزوین از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شود، گفت: مشترکان اینترنت این استان از 65 هزار به 365 هزار نفر افزایش یافته که رشد 5 برابری را شاهد هستیم.

داود محمدی در هشتمین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین با حضور نمایندگان مجلس، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار شد با تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و درود به ارواح طیبه امام و شهدا اظهار داشت: یکی از اهداف دولت کنترل تورم بوده که برای رفع آن مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی با اشاره به اینکه استان قزوین به لحاظ ظرفیت شبکه اینترنت از 20 گیگ به 80 گیگ افزایش یافته است، افزود: این میزان در طول سه سال اخیر افزایش یافته است که امیدواریم با قول مساعد وزیر ارتباطات به 240 گیگ ارتقا یابد؛ این در حالی است که ظرفیت شبکه اینترنت 12 درصد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد مشترکان اینترنت استان قزوین اضافه کرد: مشترکان این استان از 65 هزار به 365 هزار نفر افزایش یافته که رشد پنج برابری را شاهد هستیم.

محمدی یادآور شد: پهنای باند استان قزوین از 20 گیگ به 80 گیگ و شبکه انتقال هم از 43 گیگ به 202 گیگ بوده که با بررسی هر کدام به این نتیجه می‌رسیم که یک رشد تقریباً 500 درصدی داشته است.

وی با تشکر از زحمات وزیر ارتباطات ادامه داد: طی سه سال و نیم گذشته، 160 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه‌های ارتباطی و فیبر نوری به استان قزوین تزریق شد و حدود 103 کیلومتر فیبر نوری هم در این استان انجام شد؛ امیدواریم این اعتبار افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل بودجه استان قزوین در سال جاری 114 میلیارد تومان بود که حدود 40 میلیارد تومان به این استان تخصیص یافت، گفت: با مساعدت وزیر ارتباطات در طی سه سال گذشته 160 میلیارد تومان اعتبار در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات خدمات به استان قزوین تزریق شد که جای قدردانی است.

محمدی بیان کرد: 105 روستای استان قزوین از اینترنت پرسرعت برخوردار است که امید است با مساعدت وزیر ارتباطات این تعداد به تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده به 400 روستا ارتقا پیدا کند.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد تا مشکلاتی که برای نگهداری شبکه‌های اینترنت در مخابرات وجود دارد در تقویت بودجه و اعتبارات آن دستورات لازم را صادر کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه استان قزوین مطلوب است که امیدواریم در حوزه‌های مختلف و همکاری مدیران، مسؤولان و با همکاری بخش خصوصی شاهد تسهیل در صادرات و رفع موانع باشیم.