۰ نفر

۳ میلیون سیم کارت بی‌هویت امروز قطع می‌شود

۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 171645
۳ میلیون سیم کارت بی‌هویت امروز قطع می‌شود

مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با اعلام تعداد سیم‌کارت‌های بی‌هویت فعلی گفت: ۳ میلیون سیم‌کارت بی‌هویت امروز قطع کامل می‌شود اما برای سلب امتیاز، مهلت دوباره‌ تعیین شده است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز 30 دی‌ماه آخرین مهلت سیم‌کارت‌های دارای نقص هویت برای جلوگیری از قطع دو طرفه ارتباط است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین فلاح جوشقانی سرپرست معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در یک برنامه تلویزیونی در این باره اعلام کرد: اطلاع‌رسانی به مالکان سیم‌کارت‌های دارای نقص هویت، از طریق ارسال پیامک انجام شده است و در این پیامک به آنها اعلام شده برای جلوگیری از قطع سیم‌کارت باید با مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورها، مدارک شناسایی خود را کامل کنند.

وی گفت: حدود یک ماه پیش 6 میلیون سیم‌کارت با اطلاعات هویتی ناقص در شبکه اپراتورها وجود داشت که با مراجعه 3 میلیون نفر از مالکان سیم‌کارت‌های بی‌هویت، برای احراز هویت، امروز 3 میلیون سیم‌کارت با اطلاعات هویت ناقص هنوز در شبکه وجود دارد.

فلاح با تأکید دوباره بر اینکه امروز آخرین فرصت سیم‌کارت‌های بی‌هویت برای جلوگیری از قطع دو طرفه ارتباط است، گفت: امروز فرایند عملیات قطع سیم‌کارت‌های بی‌هویت انجام می‌شود، اما فعلاً در سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها دست نگه داشته‌ایم و سلب امتیاز پس از مدت دیگری در صورت عدم مراجعه دوباره مشترک انجام خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر سیم‌کارت‌های بی‌هویت در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود دارد، اما در رایتل، تکلیف این سیم‌کارت‌ها مشخص شده است.