۰ نفر

دعوای حقوقی اپل در برابر سامسونگ

۲۷ دی ۱۳۹۵، ۱:۰۸
کد خبر: 170925
دعوای حقوقی اپل در برابر سامسونگ

سامسونگ و اپل همیشه دعواهای حقوقی مختلفی با هم دارند، ‏ یکی از بزرگ‌ترین آنها، کپی برداری طراحی گلکسی سامسونگ از آی‌فون اپل بود که از قرار معلوم رسما دوباره گشوده شده است.

پنج‏شنبه هفته پیش، دادگاه فدرال آمریکا پرونده حقوقی اپل در برابر سامسونگ را مجددا گشود. در این پرونده کپی‏برداری گلکسی سامسونگ از آی‌فون اپل در 6 سال پیش مجدد بررسی می‏شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارنت، در این دادگاه قرار است تکلیف میزان جریمه سامسونگ برای کپی‏برداری از آی‌فون اپل مشخص شود. جالب است بدانید در گذشته، میزان خسارت اپل برای کپی برداری سامسونگ از حالت مستطیل‏‏مانند آی‌فون و همچنین شیوه طراحی آیکون‏های گلکسی و قرار گرفتن آنها در صفحه‏ پشت زمینه مشکی، چیزی حدود ۳۹۹ میلیون دلار مشخص شده بود.

ماه گذشته دادگاه عالی آمریکا این میزان جریمه را رد کرد. میزان خسارت وارده به اپل در خصوص کپی‏برداری سامسونگ از آی‌فون این شرکت، بسته به سودآوری کامل گوشی‏های گلکسی سامسونگ محاسبه شده بود. در این بین دادگاه عالی آمریکا این رای را رد کرده است به این دلیل که اطلاعات کاملی درباره اینکه میزان این جریمه باید بر اساس کپی‏برداری کامل آی‌فون محاسبه شود یا اینکه کپی‏برداری قسمت‏های مختلف مانند جلوی آی‌فون یا صفحه‏نمایش آن باید محاسبه شود، در دست نیست.

اکنون دادگاه استیناف باید تصمیم نهایی را در خصوص پرونده‏ای که 6 سال از بازگشایی آن می‏گذرد اتخاذ کند. اپل این کپی‏برداری از جانب سامسونگ را رسواگرانه و نادرست می‏نامد و از دادگاه درخواست دارد تا درس بزرگی به سامسونگ و سایر شرکت‌هایی که از تلاش دیگران به نفع خود استفاده می‏کنند بدهد.