۰ نفر

کاربران اینترنت به ۴۰ میلیون نفر رسید

۱۶ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳
کد خبر: 168925
کاربران اینترنت به ۴۰ میلیون نفر رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت یازدهم، کاربران اینترنت از سه و نیم میلیون، هم اکنون به نزدیک 40 میلیون افزایش یافته است.

محمود واعظی روز پنجشبه پس از حضور در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم حدود سه و نیم میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود داشت که هم اکنون این رقم، به نزدیک 40 میلیون کاربر افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی خاطرنشان کرد: همچنین ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما به حدود 50 درصد افزایش یافته که این، تحول بسیار خوبی در حوزه ارتباطات محسوب می شود.

به گفته واعظی، در دهه مبارک فجر امسال بنای ما بر این است که از دولت الکترونیک رونمایی کنیم که خیلی از خدمات در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: مهمتر از توسعه فضای اینترنت و رساندن اینترنت به مردم این است که بزودی شبکه ملی اطلاعات را به بهره برداری می رسانیم تا خدمات مختلفی به مردم ارائه شود.

وریر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این مطلب که مردم منتظر خبرهای خوبی در حوزه سلامت باشند، گفت: هماهنگی هایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحال انجام است تا مردم بتوانند در حوزه سلامت، از اینترنت استفاده کنند و از خدمات سلامت الکترونیک بهره مند شوند.

واعظی یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز اقدامات موثری انجام شده و در حال حاضر در حال گسترش اینترنت به روستاها هستیم و در سه سال اخیر، به بیش از 25 هزار روستا اینترنت داده شده است.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که روستاییان کشور بویژه در استان هایی همچون گیلان می توانند با بهره مندی از اینترنت، از آموزش و خدمات مختلف استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: روستاییان با بهره مندی از اینترنت، می توانند با برنامه های مختلف، به مقابله با سودجویان و دلالان بپردازند که این مهم، از نظر اقتصادی به نفع آنان خواهد بود.

شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز نیز در شورای اداری شهرستان شفت واقع در غرب گیلان حضور می یابد.

جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی، جلسه صادرات غیرنفتی و نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، از جمله برنامه های فردا (جمعه) واعظی در سفر به این استان است.