۰ نفر

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد:

برنامه ده ساله برای دستیابی به ظرفیت ۱۰۰۰ترابایتی پهنای باند شبکه ملی اطلاعات

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۹
کد خبر: 162419
برنامه ده ساله برای دستیابی به ظرفیت ۱۰۰۰ترابایتی پهنای باند شبکه ملی اطلاعات

معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می شود در یک بازه زمانی 10 ساله ظرفیت پهن باند شبکه ملی اطلاعات به یک هزار ترابایت برسد.

«برات قنبری» در چهارمین نشست هم اندیشی توسعه بخش آی.سی.تی کشور با حضور بخش خصوصی ادامه داد: ظرفیت کنونی پهن باند شبکه ملی اطلاعات چهار ترابایت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی سهم فعلی بازار آی.سی.تی کشور را 340 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 75 درصد این سهم متعلق به بخش ارتباطات است.

قنبری اضافه کرد: سهم بازار آی.سی.تی کشور قابلیت رشد سه برابری را دارد که این امر را تا پنج سال آینده محقق می کنیم. 

این مسئول ورود نسل پنجم تلفن همراه، تغییر رهبری فناوری به سوی کسب وکار و ورود واژگانی مانند «اوپن کلود» به ادبیات توسعه را نمادهایی از تحول بخش ارتباطات دانست و ادامه داد: بخش ارتباطات در برنامه ششم توسعه با توجه به این تغییرها تدوین شده است.

وی سهم مخابرات و ارتباطات از بازار را 80 درصد عنوان کرد و گفت: همزمان با گسترش بازار باید سهم مخابرات و ارتباطات کاهش یابد.

قنبری از اقدام اساسی برای ساماندهی طیف فرکانس کشور در خلال برنامه ششم توسعه خبر داد.

دولت در لایحه بودجه سال 1396 کل کشور به شرکت های تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده است تا مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال را به صورت وجوه اداره شده برای طرح های این بخش با تایید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند.