۰ نفر

سرچ صوتی؛ بزرگ‌ترین خطری که تبلیغات گوگل را تهدید می‌کند

۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 160964
سرچ صوتی؛ بزرگ‌ترین خطری که تبلیغات گوگل را تهدید می‌کند

وقتی دنیا از دسکتاپ و پی سی به‌سوی گوشی هوشمند سوئیچ کرد، یک چیز تغییر نکرد و آن وجود نمایشگر در هر دو دنیا بود.

 نمایشگر به‌عنوان واسط اصلی مراوده ما با دنیای رایانه و موبایل باقی ماند و این برای کمپانی‌هایی مانند گوگل به معنای ادامه درآمدسازی از بابت تبلیغات آنلاین بود که فعلا ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، اما امروز خطر جدیدی این بیزینس را تهدید می‌کند و آن سرچ صوتی و دستیاران صوتی دیجیتالی است که راه و رسم مراوده ما با دنیای موبایل و کامپیوتر و سایر ابزار دیجیتال را تغییر می‌دهد.

استفاده از صوت برای سفارش خرید کالا از روی «آمازون الکسا» نمونه جدیدی است که می‌تواند نمایشگر و تبلیغات آنلاین گوگل را در معرض نابودی قرار دهد و این چیزی است که شاید دیر به فکر گوگل رسیده است.

«سرچ صوتی» راه‌حلی است که مشاوران در اختیار ساندرپیچای مدیر اجرایی گوگل قرار داده‌اند اما همین فناوری فعلاً مناسبتی با تبلیغات آنلاین ندارد، مگر اینکه راه‌حل جدیدی برای آن پیدا شود.

دستیاران مجازی که مینی کامپیوترهای مبنی بر صوت دیجیتالی هستند، با استفاده از هوش مصنوعی در حال تغییر دنیای آی تی هستند.

سرچ صوتی بین 2014 و 2015 سه برابر شده است و الکسای آمازون، سیری اپب، کورتانای مایکروسافت و دستیار گوگل بهترین کمک کننده‌های دیجیتال بازار هستند که ضمن رقابت با یکدیگر دنیای جدیدی پیش روی کاربران قرار داده‌اند.

سخت‌افزارهای متناسب با سرچ صوتی نیز رو به افزایش است و عرضه اسپیکر وای فای و «آمازون اکو» و «گوگل هوم» که هم موسیقی پخش کرده و هم دستورات آشپزی را به شما منتقل کرده و پیامک ردوبدل کرده و رستوران محلی را برایتان پیداکرده و مشاور خانگی شده‌اند؛ بخشی از امکانات جدیدی است که کاربران را ذوق‌زده کرده است.

درنهایت فناوری جدید درامد گوگل را تحت تأثیر قرار خواهد داد مگر اینکه راه‌حل جدیدی بیابند. زنده ماندن گوگل بدون تبلیغات در درازمدت دور از ذهن است.

گوگل