از ساعت 20:30 پنجشنبه 6 آبان، کنفرانس اپل که برای معرفی کامپیوترهای جدید مک این شرکت تدارک دیده شده بود در کوپرتینو ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد، در ادامه به اتفاقات مهمی که در این رویداد رخ داد می پردازیم.

کنفرانس اپل

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل کنفرانس را با صحبت هایی در مورد اینکه آن ها می خواهند تمام محصولاتشان را در دسترس همگان قرار دهند، آغاز کرد. تیم کوک به استقبال خوبی که از آیفون 7 شده، اشاره کرد و به کیفیت خوب دوربین های این گوشی اپل که شهریور ماه معرفی شد هم اشاره ای کرد. 

 

کنفرانس اپل

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از طرفداری، تیم کوک بعد از آیفون 7 به بررسی استقبال از سیستم عامل اپل iOS پرداخت.  بر اساس آماری که تیم کوک ارائه داد، 60 درصد کاربران iOS از نسخه 10 این سیستم عامل استفاده می کنند، 32 درصد نسخه 9 و 8 درصد هم نسخه های پایینتر.

 

کنفرانس اپل

تیم کوک همچنین به آپدیت iOS 10.1 هم اشاره کرد و گفت که قابلیت عکس های پرتره در دوربین های آیفون 7 پلاس با این آپدیت فعال می شود. 

 

کنفرانس اپل

تیم کوک سپس به آینده apple tv پرداخت. وی اعلام کرد که بیش از 8 هزار اپلیکیشن و 2 هزار بازی بر روی اپل تی وی قابل دسترس است. یکی از مدیران توئیتر، رایان تروی بر روی صحنه آمد تا در مورد توئیتر در پلتفرم اپل تی وی صحبت کند. 

 

کنفرانس اپل

برای مثال، مدیر محصولات توئیتر می گوید، کاربران هنگام تماشای یک مسابقه ورزشی می توانند توئیت های مربوط به این مسابقه را نیز همزمان روی اپل تی وی مشاهده کنند. تیم کوک یه اپ جدید به اسم TV در ادامه کنفرانس معرفی می کنه.

 

کنفرانس اپل

تیم کوک در ادامه اعلام کرد که  MacOS به OSX تغییر نام خواهد داد.  تیم کوک  در ادامه به تاریخچه‌ی مک‌بوک‌ها ها از 25 سال قبل پرداخت.  اپل مک بوک پرو رو معرفی کرد.

 

کنفرانس اپل

این نوار جادویی یا پنل لمسی بالای کیبورد، مهم ترین تغییر در مک بوک جدید اپل هست، بر اساس اعلام تیم کوک، مک‌بوک پرو 13 اینچ خواهد بود، ضخامتش 14.9 میلیمتر است که 17 درصد از مدل قبلی اش نازک تر است.  این مک بوک جدید 23 درصد از نسخه قبلیش سبک تره، قابلیت Force Touch  هم داره. 

 

کنفرانس اپل

تاچ بار (TouchBar)

 

کنفرانس اپل

 

 حسگر اثر انگشت Touch ID که تو آیفون و آیپد وجود داشت. به تاچ بار مک بوک هم اضافه شده. Touch Bar به اینکه در چه برنامه ای قرار دارید، بستگی دارد و امکانات متفاوتی به شما می دهد. اگر مشغول چت کردن باشید، ایموجی ها برای شما قابل استفاده است. اگر در برنامه ورد باشید، قابلیت های کپی پیست برای شما نشان داده می شود.

نکته جالب اینکه تاچ بار مک بوک، چندلمسی هم هست. کلیدها و گزینه های تاچ بار رو میشه عوض کرد و هر طوری که کاربر راحته تنظیم کرد. 

 

کنفرانس اپل

همچنین صفحه نمایش مک بوک پرو، 67 درصد از مک بوک 12 اینچی روشن تره و دقت نمایش رنگ ها هم 25 درصد بیشتر. 

 

کنفرانس اپل

پردازنده مک بوک جدید، پردازنده هشت‌هسته‌ای Core i7 خواهد بود.  کارت گرافیک مک‌بوک پروهای جدید رادئون که 4 گیگابایت رم داره و 2.3 برابر سریعتره.  اس‌اس‌دی2  ترابایتی که دوبرابر سریع‌تر از اس‌اس‌دی مک‌بوک‌پروهای فعلیه روی این مک بوک جدید قرار داره!