۰ نفر

قانون جدید مسابقات رایانه‌ای دردسر ساز شد

۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
کد خبر: 153702
قانون جدید مسابقات رایانه‌ای دردسر ساز شد

نوید برهانی که چهارشنبه برای شرکت در جام جهانی بازی های رایانه ای راهی فرانسه می شود، گفت: قانون جدید این مسابقات مبنی بر آنلاین تمرین کردن بازیکنان، به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، کمی دردسر ساز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نوید برهانی با اشاره به مسابقات جام جهانی بازی های رایانه ای، اظهار کرد:‌ تمرین های خوبی را پشت سر گذاشتم، چهارشنبه نیز به این مسابقات اعزام خواهم شد.

وی در رابطه با سر سخت ترین رقبایش در این مسابقات، گفت:‌ دانمارک، انگلیس و فرانسه از سخت ترین رقبایم هستند، اما تلاش می کنم که در این دوره از مسابقات نتیجه خوبی بگیرم.

این گیمر حرفه ای با اشاره به قانون جدید مسابقات که برای ایرانی ها دردسر ساز شده، ادامه داد:‌طبق قانون جدید باید به صورت آنلاین تمرین می کردیم و در رشته من که فیفا است این تمرینات به صورت اولتیمت تیم برگزار می شد یعنی مانند باشگاه داری باید بازیکن بخری و جابه جا کنی. این قانون به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در ایران دردسر ساز شد، همچنین خرید بازیکن هزینه مالی داشت که پیش بینی نشده بود.

وی با بیان این که بازی های رایانه ای می تواند سودآور باشد، ادامه داد: پدر و مادر ها دوست ندارند بچه ها وقت زیادی را برای این بازی ها اختصاص دهند، ولی این کار می تواند یک شغل باشد. در دنیا کار پرسودی است، اما در ایران هنوز به این مرحله نرسیده است، برای مثال تیم پاری سن ‍‍‍‍ژرمن علاوه تیم فوتبال واقعی، در حال تشکیل یک تیم فوتبال آنلاین نیز هست و با گیمر های مطرح دنیا در حال بستن قرار داد است.

برهانی در پاسخ به این سوال که استقبال از حرفه ای دنبال کردن بازی های رایانه ای در ایران چگونه است، گفت: سطح گیمر های ایرانی بالا است و از سالی که توانستم طلای جام جهانی بازی های رایانه ای را کسب کنم، استقبال بیشتر نیز شده است.

ایران در رده بندی جهانی بازی های رایانه ای با تک مدال طلای نوید برهانی که در سال 2014 بدست آورد، در رتبه بیستم قرار دارد.