۰ نفر

با هدف ارتقای مصرف کالای ایرانی انجام شد؛

اختصاص جایزه ویژه برای شبکه‌های اجتماعی در «ایران ساخت»

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۹
کد خبر: 152167
اختصاص جایزه ویژه برای شبکه‌های اجتماعی در «ایران ساخت»

دبیر بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» از اختصاص جایزه ویژه به شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با هدف ارتقای مصرف جنس ایرانی، معرفی محصولات دانش‌بنیان و فرهنگ‌سازی برند و کالای ایرانی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امیر حسین اسدی با اشاره به نقش اثرگذار شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و با اعلام خبر اختصاص جایزه ویژه با رویکرد ترویج و تقویت تولیدات دانش‌بنیان داخلی در این رویداد، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، لنزور و ... علاوه بر آن‌که نقش اساسی در ارائه اطلاعات و فرهنگ‌سازی در جامعه دارند، گروه‌ها و کانال‌های مختلفی نیز در این شبکه‌ها، بصورت خودجوش در امر اطلاع‌رسانی، ساخت رسانه و فرهنگ‌سازی فعال هستند که برخی از این کانال‌ها توانسته‌اند با جذب کاربران زیاد، فرایند درآمدزایی و ایجاد کسب‌وکار را نیز انجام دهند.

وی با اشاره به توجه ویژه دبیرخانه جشنواره به این شبکه‌ها گفت: دبیرخانه تصمیم گرفته است نسبت به بررسی و داوری کانال‌ها و گروه‌ها و یا صفحات این شبکه‌ها اقدام کند.

دبیر بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران ساخت خاطرنشان کرد: توجه به نوع محتوا، تعداد کاربر، میزان فعالیت، زمان بروزرسانی، زیبایی گرافیکی، نظم در ایجاد صفحه و یا ارائه موضوعات، توجه به فرهنگ‌سازی خرید اجناس ایرانی، توجه به علم و فناوری، توجه به ساده‌سازی فناوری در ارائه مدیا و نوع تعامل مدیر صفحه و یا گروه با مخاطبان از جمله محورهای داوری در این بخش خواهد بود.

وی افزود: تمام مدیران کانال، گروه و یا صفحاتی مثل اینستاگرام می‌توانند در این بخش از جشنواره شرکت کرده و نقشی مهم در فرهنگ‌سازی خرید جنس دانش‌بنیان ایرانی ایفا کنند.

براساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و ایده بازار بخش‌های جشنواره «ایران ساخت» هستند.

این رویداد ملی با اهداف «جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه امسال برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.