۰ نفر

بهترین دوربین‌ها را این گوشی‌ها دارند

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲
کد خبر: 146404
بهترین دوربین‌ها را این گوشی‌ها دارند

گوشی های هوشمند به مرور زمان به یکی از پرکاربردترین ابزارهای ساخت دست بشر تبدیل شده اند و جای بسیاری از ابزارهای قدیمی تر از جمله ساعت و دوربین عکاسی را گرفته اند.

 هر نسل از گوشی های هوشمند امکانات و قابلیت های پیشرفته تری را در اختیار کاربران می گذارد که یکی از جذاب ترین آن ها عکاسی دیجیتال با کیفیت بالا است.  در این گزارش به بررسی ویژگی های دوربین عکاسی چند نمونه از جدیدترین و پیشرفته ترین گوشی های هوشمند می پردازیم.

گوشی V20

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ،  گوشی V20 محصول شرکت ال جی دارای دو دوربین است که یکی برای عکسبرداری استاندارد و دیگری برای عکاسی با زاویه باز کاربرد دارد. دوربین این گوشی از فیلمبرداری 4K و ویژگی Steady Record 2.0 نیز پشتیبانی می کند. دوربین جلوی گوشی با وضوح تصویر 5 مگاپیکسل امکان عکسبرداری با زاویه باز 120 درجه و زاویه استاندارد 80 درجه را فراهم می کند.

گوشی Galaxy S7

دوربین گوشی Galaxy S7 تقریبا سریع ترین دوربین موجود در بازار است. این گوشی تغییر فوکوس از یک شیئی نزدیک به اشیای دوردست را تقریبا به طور بلادرنگ انجام می دهد. ابعاد پیکسل های این دوربین از سایر گوشی ها بزرگتر است و به 1.4 میکرون می رسد. همچنین دیافراگم بزرگتری دارد و 90 درصد بیشتر از مدل های قبلی، نور وارد آن می شود. در نتیجه تصاویر شفاف تر و واضح تری را به دست می دهد. وضوح تصویر این دوربین 12 مگاپیکسل است.

گوشی Honor 8

گوشی Honor 8 محصول شرکت هواوی مجهز به یک دوربین با دو لنز است که تصاویر زنده و بسیار دقیقی را از محیط تهیه می کند. با استفاده از ویژگی دیافراگم بازشده، می توان پس از عکسبرداری، فوکوس تصویر را تغییر داد. همچنین این دوربین با استفاده از پردازنده هشت هسته ای گوشی و ویژگی Smart Key، عکاسی را بسیار ساده تر از قبل می کند.

گوشی G5

گوشی G5 محصول شرکت ال جی به یک دوربین با دولنز مجهز است. لنز اول که دوربین استاندارد گوشی است با دیافراگم 1.8 F و ویژگی تثبیت اپتیکی تصویر، وضوح تصویر 16 مگاپیکسل را در اختیار می گذارد. لنز دوم دوربین قادر است تصاویری با وضوح 8 مگاپیکسل را در زاویه 135 درجه تهیه کند.

گوشی iPhone 7

گوشی iPhone 7 به یک دوربین اصلی با وضوح تصویر 12 مگاپیکسل مجهز است که ویژگی تثبیت اپتیکی تصویر را در اختیار می گذارد. دیافراگم این گوشی در مقایسه با مدل های قبلی بازتر شده و اندازه آن به 1.8F می رسد. بنابر این در نور کم، تصاویر بهتر و باکیفیت تری را به دست می دهد. این گوشی به یک فلش با چهار LED مجهز است و تصاویر حاصل از آن 50 درصد شفاف تر هستند. وضوح تصویر دوربین جلوی گوشی نیز 7 مگاپیکسل است. در مدل Plus یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر نیز در کنار دوربین اصلی وجود دارد که امکان زوم اپتیکی دو برابر و زوم دیجیتالی 10 برابر را فراهم می کند.

گوشی Xperia X

دوربین اصلی این گوشی دارای وضوح تصویر 23 مگاپیکسل است. امکان تغییر حالت عکاسی این دوربین هم به طور خودکار و هم به صورت دستی وجود دارد. دوربین جلوی گوشی دارای وضوح تصویر 13 مگاپیکسل است. در قسمت راست بدنه این گوشی یک دکمه اختصاصی برای عکاسی وجود دارد. برای تغییر حالت عکاسی کافی است انگشت خود را از بالا به پایین روی نمایشگر بکشید و برای فعال کردن دوربین های جلو و عقب کافی است انگشتتان را به سمت راست یا چپ حرکت دهید.