۰ نفر

واعظی:تأمین خدمات با سرعت ۲۰ مگ مهم ترین برنامه است

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۹
کد خبر: 144192
واعظی:تأمین خدمات با سرعت ۲۰ مگ مهم ترین برنامه است

وزیر ارتباطات گفت: تأمین خدمات با سرعت ۲۰ مگ برای ۸۰ درصد خانوارها مهم ترین برنامه این وزارتخانه است.

 محمود واعظی صبح امروز در همایش "ایران کانکت 2016" که با هدف کسب سهم از بازار منطقه ای و بین المللی برگزار شد با بیان اینکه امروز مایلم در مورد سیاست های حاکم در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات صحبت کنم و بعضی از دستاوردهای مهمی را که به یاری خداوند توانسته ایم در ظرف سه سال گذشته به آنها برسیم بیان کنم، گفت: دیدگاه دولت تدبیر و امید درباره ارتباطات و فناری اطلاعات پیشرانی توسعه و توانمند ساز سایر بخش های فعال جامعه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: بر این مبنا سیاست ما گسترش زیرساخت ها، امکانات و خدمات، با توجه به لزوم ارتقاء کیفیت با بهره گیری از توان ملی و ظرفیت های بومی است.

وی ماموریت وزارت ارتباطات را نیز در همین راستا دانست و گفت: مأموریت اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حصول اطمینان از ارائه خدمات با هزینه مناسب، امنیت قابل قبول و با کیفیت خوب در سراسر کشور، در محیطی  شفاف و رقابتی برای تحقق اقتصاد و اشتغال فاوا محور است.

او اضافه کرد: ما عمیقاً بر این باوریم که در دنیای امروز، استفاده گسترده از ارتباطات و فناوری اطلاعات ضرورتی حیاتی برای تسهیل و ترغیب سرمایه گذاری، توانمندسازی جوانان، و ایجاد اشتغال در همه بخشهای اقتصاد است. این کار همچنین موجب ارتقاء حقوق شهروندی، شفاف سازی امور مختلف، و بهبود دسترسی آزاد به اطلاعات می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه ضمن برشمردن برخی سیاست های وزارت ارتباطات در این دولت گفت: تاکید ما استفاده از فنون و فناوریهای کارآمد و به روز، بصورت مقرون به صرفه، برای ترغیب رقابت، افزایش توانمند یهای ملی، و شتاب بخشیدن به تولید محتوای داخلی است.

عضو هیات وزیران دولت تدبیر و امید نتیجه سه سال فعالیت بر مبنای این سیاستها را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: افزایش تعداد ارتباطات اینترنتی ثابت و همراه را از 3/5 میلیون به بیش از 35 میلیون، و افزایش تعداد خدمات پهنای باند روستاها و مناطق روستایی از میزان ناچیز به حدود 25000، 7 برابر شدن ظرفیت فیبر نوری، راه اندازی 4 مرکز محلی تبادل داده، و 4 برابر شدن تولید محتوای بومی و داخلی به عنوان بخشی از دستاوردهای مهم سه سال گذشته در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

واعظی نگاه دولت تدبیر و امید را نگاه به آینده خواند و گفت: اهم اهداف 5 سال آینده، تأمین خدمات با سرعت 20 مگابیت در ثانیه برای 80% خانوارها، تأمین سرویس پهن باند برای 90% روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، افزایش قابل ملاحظه فعالیت های پژوهش و نوآوری در زمینه های آینده ساز، افزایش محتوی داخلی داده ها حداقل به 5 برابر فعلی، و ارائه خدمات الکترونیکی متنوع و گسترده است.

وزیر ارتباطات توجه به بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی و استفاده از ظرفیتهای موجود در این حوزه ها در جهت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را ضروری دانست و گفت: کل سرمایه گذاری پیش بینی شده در 5 سال آینده در بخش فاوا حدود 16 میلیارد یورو تخمین زده می شود، که یک چهارم آن توسط دولت، و سه چهارم بقیه توسط بخش خصوصی فراهم خواهد شد. برای رسیدن به این اهداف، ما از سرمایه گذاری خارجی و همکاری دو جانبه و چند جانبه استقبال، و آن را ترغیب و تسهیل می کنیم.

عضو هیات دولت در خصوص موقعیت استراتژیکی ایران در جغرافیای منطقه و جهان و اهداف همایش ایران کانکت 2016 اظهار کرد: تأکید این اجلاس، برگشودن افق های تازه در ترانزیت ترافیک شرق و غرب است و در این راستا موقعیت و جغرافیای استراتژیک و ممتاز ایران این امکان را فراهم کرده است که با استفاده از امکانات ترانزیتی پیشرفته ای که در ایران فراهم شده است و از مسیر ترانزیتی جدیدی که به مراتب کوتاه تر از مسیرهای موجود است، و تعدد مرزهای آبی و خشکی بر جذابیت آن می افزاید، خدمات ترانزیت ترافیک را با کیفیت بهتر و با هزینه کمتر ارائه کرد.

وی در پایان بر تاکید بر لزوم تعامل بخش خصوصی ایران با شرکتهای خارجی و بین المللی  گفت: با توجه به حضور گسترده شرکتهای داخلی در این اجلاس در کنار شرکت های خارجی، فرصت بسیار مناسبی برای تعامل بین همه دست اندرکاران در زمینه های مختلف فراهم شده است که امیدوارم به خوبی از آن استفاده شود.

مجموعه کنفرانس هایی از 10 سال پیش در کشورهای مختلف توسط یک شرکت مجری غیردولتی انگلستان درحال برگزاری است و سالانه دوبار در آسیا برگزار می‌شود. در این اجلاس مدیران ارشد شرکت های فعال درحوزه ICT گرد هم آمد و آخرین اطلاعات پیرامون نوآوری ها و فناوری های نوین این حوزه و همچنین معرفی پتانسیل های موجود برای سرمایه گذاری درحوزه ICT مطرح می گردد. باتوجه به اینکه نمایندگان کشورمان نیز در سالهای گذشته و در دولت نهم و دهم در این اجلاس حضور داشته اند پیشنهاد کردند تا یکی از این کنفرانس ها به منظور کسب سهم از بازار منطقه ای و بین المللی برای ایران در جمهوری اسلامی ایران به نام Iran connect در تهران گردد که با موافقت مجریان این رویداد در حال برگزاری است.