۰ نفر

همکاری‌ ایران و کره‌جنوبی در عرصه‌فناوری ارتباطات

۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۵
کد خبر: 143229
همکاری‌ ایران و کره‌جنوبی در عرصه‌فناوری ارتباطات

ایران و کره جنوبی بر اساس امضای یک یادداشت تفاهم، همکاری های خود را در عرصه فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و ارتباطات افزایش می دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت علوم کره جنوبی امروز چهارشنبه در تارنمای خود اعلام کرد که این یادداشت تفاهم را «چویی یانگ هی» وزیر اطلاع رسانی و علوم برنامه ریزی کره جنوبی و «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران امضا کرده اند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که ایران و کره این تفاهمنامه را یک بار در سال 1990 برای نخستین بار امضا کردند اما به دنبال لغو تحریم ها و اجرای توافق هسته ای، دو طرف خواستار مشارکت راهبردی در این زمینه ها و همکاری های بیشتر شده اند.

دو کشور تا سال 2004 میلادی دارای یک کمیته مشترک علوم و فنون بودند که فعالیت آن متوقف شده بود و حالا کره جنوبی می گوید به سرعت آن را راه اندازی خواهد کرد و همه همکاری ها در این زمینه را از سرخواهد گرفت.

وزارت علوم کره جنوبی افزوده است: باید با ایران روابط مشارکتی قوی ایجاد کرد و همزمان راه را برای صادرات فناوری های پیشرفته با حضور شرکت های کره ای در ایران همواره نمود و در این زمینه شرکت ها برای ورود به بازار ایران تشویق خواهند شد.

وزارت علوم کره جنوبی همچنین در گزارش خود از ایران خواسته است برای اجرا و پیشبرد تفاهم نامه هایی که در جریان سفر اردیبهشت ماه سالجاری خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهوری این کشور به تهران امضا شد، تلاش کند.

چندین موسسه تحقیقاتی، ارتباطی و اطلاع رسانی کره جنوبی و ایران در آن زمان چند تفاهمنامه و قرارداد امضا کردند و بین دانشگاه ها و موسسات دو کشور از جمله دانشگاه تهران نیز همکاری هایی برنامه ریزی شده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به کره جنوبی سفر کرده است قصد دارد امروز از چند نهاد و مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات در سئول پایتخت این کشور بازدید کند.

ارزش بازار اطلاع رسانی و علوم و ارتباطات ایران در سال 2014 میلادی بالغ بر 17 میلیارد و 900 میلیون دلار بوده است که تا سال 2020 میلادی به 29 میلیارد و 800 میلیون دلار خواهد رسید.