۰ نفر

راشاتودی:

دوران شکوفایی صنعت نفت شیل آمریکا به پایان خود نزدیک می‌شود

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۳۶
کد خبر: 308785
دوران شکوفایی صنعت نفت شیل آمریکا به پایان خود نزدیک می‌شود

نرخ کاهش تولید نفت از چاه‌های نفت شیل در آمریکا نشان می‌دهد این چاه‌ها بیش از میزان مورد انتظار شاهد افت تولید هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مؤسسه وود مکنزی طی گزارشی اعلام کرد: ارزیابی‌های انجام‌شده از چاه‌های منطقه پرمیان‌ولف‌کمپ، نشان می‌دهد که نرخ برداشت نفت از آنها نسبت به ۵ سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است که حدود ۲ برابر میزان مورد انتظار بوده است. انتظار می‌رفت در این مدت برداشت نفت از این چاه‌ها ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یابد. 

بوکس، یکی از مدیران مؤسسه وود مکنزی می‌گوید: وقتی که شما انتظار دارید برداشت نفت از یک چاه ۶ تا ۸ درصد طی ۵ سال افت کند، اما این رقم به ۱۲ درصد می‌رسد این دیگر مشکل میزان ذخیره نفت در آن منطقه است و اقتصادی نیست.

وی می‌گوید: در چنین شرایطی یا شما باید به طور سالانه فعالیت خود را افزایش دهید و یا اینکه برداشت نفت با توجه به افت نرخ برداشت سالانه از میدان سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد. 

از طرف دیگر لازم به ذکر است که افت برداشت از میادین نفت شیل به صورت سالانه بسیار سریع‌تر از میادین نفت متعارف اتفاق می‌افتد و به طور قطع طی سال‌های بعد شاهد برداشت هرچه بیشتر از میادین نفت شیل خواهیم بود. کاهش فعالیت‌های حفاری در میادین شیل نیز بدین معناست که کاهش تولید در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ است. 

بانک گلدمن ساکس، طی یک گزارش دیگر اعلام کرده است که بخواهیم یا نخواهیم صنعت نفت شیل و میادین این نوع نفت در حال حس کردن گذر عمر مفید چاه‌ها هستند. 

این بانک سرمایه‌گذاری می‌گوید: عمر مفید اکثر میادین نفتی شیل بین ۷ تا ۱۵ سال است.