۰ نفر

طنازی زنگنه و قیمت‌ها/ داستان‌های پسر نوح و دیگر پیامبران

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 308339
طنازی زنگنه و قیمت‌ها/ داستان‌های پسر نوح و دیگر پیامبران

روز گذشته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بر خلاف چهره همیشگی جدی و چشمان نافذ، با طنازی به موضوع بهای مواد نفتی ورود کرد و سعی بر جلب توجه مخاطبین به بحث قاچاق سوخت در مرزهای کشور داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین از چهارمین کنگره نفت و نیرو، بیژن زنگنه وزیر نفت روز گذشته در بخشی از صحبت های خود با بهره گیری از لحنی طنزآلود و شوخی در جمع حاضرین   این همایش گفت: «از من پرسیدند وضعیت قاچاق سوخت چگونه است؟ گفتم الحمدلله خیلی خوب است از همه مرزها با موفقیت در جریان است... هر تن از گاز مایع در ایران حدود ۱۰ دلار می‌شود در حالی که در بازار جهانی این کالا ۵۰۰ دلار است... پسر نوح که از اول وضعش خوب نبود اما این تفاوت قیمت‌ها پسر پیغمبرهای دیگر را هم شاید دچار تردید کند!» 

 باید پرسید چه کسی مسئول پدید آمدن این شرایط وسوسه کننده است؟ 

پسر نوح چگونه  به این خانه پر پول راه یافته ؟ 

اینجاست که باید گفت  سیاست زدگی اقتصاد و فرصت سوزی برخی مدیران عالی و میانی تاکنون، دقیقا زمانی که نفت در پایین ترین سطوح قیمتی قرار داشت( سالهای ۹۴ و ۹۵ نفت جهانی حدود ۳۵ دلار قیمت داشت) و فضای بین المللی به واسطه برجام کمی ملایم شده بود، مسبب شرایط حال و پدیده شوم قاچاق سوخت و دیگر اقلام در مرزهای کشور است. نه مردم، که حال در هر دو حالت پیش رو شاهد فشار قیمت و تورم شدید یا اتلاف منابع ملی شان هستند.