۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

تجربه ۱۰۶ساله نفت فروشی ایران چیست؟

۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 308075
تجربه ۱۰۶ساله نفت فروشی ایران چیست؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه کارشناسان آمریکایی معتقدند که نفت به ۲۰۰ دلار می رسد، گفت: ایران در شرایط کنونی نفت کمتری فروخته و پول بیشتری دریافت می کند و نیازی نیست که ذخایر ملی کشور را بیش از این از دست دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به دیدار وزیر نفت ایران و روسیه برای ساماندهی بازار نفت، گفت: روند فعلی نشان می دهد که در 6 ماه نخست سال علیرغم اینکه ایران نفت کمتری به فروش رسانده اما به دلیل استراتژی اشتباهی که ترامپ اتخاذ کرد حداقل 90 درصد خواسته های آمریکا عملیاتی نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: اقدامات ترامپ به ضرر مردم آمریکا بود و تحریم ها تاکنون برای ایران مشکل خاصی ایجاد نکرده و کماکان نفت در ایران تولید و صادر می شود.

ایران پس از 106 سال نفت فروشی می داند که چگونه نفت خود را بفروشد

وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند مانع فروش نفت ایران شود و یا فروش نفت ایران را به صفر برساند، ادامه داد: روند کنونی نشان می دهد که ایران پس از 106 سال فروش نفت بازار را بسیار بهتر از کشورهای دیگر می شناسد و می داند که چگونه مشکل کشور خود را حل کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ادامه این روند و پافشاری های ترامپ نفت را به بالای  100 دلار می رساند، اما کارشناسان آمریکایی معتقدند که نفت به 200 دلار می رسد و این برای درآمدهای کشور خوب است، چراکه ایران نفت کمتر فروخته و پول بیشتری دریافت می کند و نیازی نیست که ذخایر ملی کشور را بیش از این از دست دهد و این ضربه بزرگی بوده به آمریکا می زند.

اوپک مشتری بزرگ و ریشه دار خود همانند ایران را تنها نخواهد گذاشت

وی با بیان اینکه هر کشوری که بخواهد کسری نفت کشور را جبران کند ایران آن را دشمن خود محسوب می کند، افزود: امیدوارم که روسیه مرتکب این خطای بزرگ نشود، چراکه عربستان قادر نیست که بیش از این نفت تولید کند و تولید نفت بیشتر عربستان بلوف بوده و هر اقدامی از سوی این کشور به افزایش قیمت منجر می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه اوپک قطعا به موضوع افزایش تولید ورود نکرده و مشتری بزرگ و ریشه دار خود همانند ایران را تنها نخواهد گذاشت، ادامه داد:  ایران تاکنون با افزایش قیمت 60 درصدی نفت همگام با بودجه پیش رفته و دچار مشکل نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا مجبور شده که معافیت فروش نفت برای برخی کشورها به دلیل افزایش فشارها در بازار اعمال کند.