۰ نفر

وزیر نیرو:

سازوکاری برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب و برق نداریم

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 307284
سازوکاری برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب و برق نداریم

وزیر نیرو با بیان اینکه باید ساز و کاری برای برخورد با مشرکین پرمصرف آب و برق تدوین شود گفت:نباید از جیب اقشار فقیر و مستضعف هزینه آب استخر و مصارف زندگی‌های مرفه افراد متمول تامین شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا اردکانیان در نشستی با مسئولان آب و برق و نمایندگان مجلس در استان قم با بیان اینکه هزینه بد مصرفی مردم در زمینه آب و برق بسیار زیاد است، تصریح کرد: این در حالی است که این هزینه‌ها به صورت کامل از بیت‌المال و هزینه‌های عمومی تأمین می‌شود.

اردکانیان تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه، برای کشور هزینه زیادی خواهد داشت، باید ساز و کاری برای برخورد با مشرکان پرمصرف تدوین شود.

وی با بیان اینکه یارانه آب و برق به طبقات متمول، چندبرابر طبقات ضعیف پرداخت می‌کنیم، اظهار کرد: نباید هزینه آب استخر و مصارف زندگی‌های مرفه افراد متمول از جیب اقشار فقیر و مستضعف تامین شود.

وزیر نیرو خواستار تصویب قانونی برای برخورد با پرمصرف‌ها در مجلس شد که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز قول پیگیری این موضوع را داد.

وی در مورد استفاده از ظرفیت پساب، تصمیم‌گیری‌های جدیدی در مورد تفویض اختیارات به استان‌ها در دستور کار بوده که در روزهای آینده به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه صنعت کشور به پساب متکی شده است، خاطرنشان کرد: استفاده صنعت از پساب‌های شهری به معنای اتکای این بخش به یک منبع پایدار و همیشگی بوده که می‌تواند در شرایط سخت و دشوار نیز به راه توسعه خود ادامه دهد.