۰ نفر

آل پترو؛ ارز مجازی ونزوئلا

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 305992
آل پترو؛  ارز مجازی ونزوئلا

ونزوئلا در پاسخ به تحریم های مالی رمز ارز خود را با نام ال پترو معرفی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  بنا به اعلام رسانه های ونزوئلا رمز ارز این کشور با نام ال پترو که از بستر ارز مجازی  استفاده می کند برای مقابله با تحریم‌های سنگین آمریکا راه اندازی شده است. استفاده از بستر یک رمزارز دیگر برای توسعه رمزارز ملی این کشور این مزیت را دارد که جامعه متن باز برای توسعه رمزارز ملی این کشور از قبل موجود خواهد بود.

 ایجاد و توسعه ارزمجازی ملی ونزوئلا  توسط دولت و با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی صورت پذیرفته و از کل ال پتروهایی که ابتدا منتشر شده اند حدود 15 درصد برای توسعه این پروژه، 15 درصد برای توسعه زیست بوم و 15 درصد برای سایر پروژه های مربوط به دفتر کل توزیع شده در سایر بخشهای این کشور صرف میشود و 55 درصد به خود دولت به دلیل حمایت از پروژه تعلق می گیرد. مسئولیت اجرای پروژه برعهده وزارت تحصیلات دانشگاهی و علوم این کشور است. دولت ونزوئلا، کل صنعت نفت این کشور را مکلف کرده است تا کالاهای خود را فقط در ازای این ارز مجازی به فروش برسانند.

 بنا به اعلام اولیه هر واحد پترو با یک بشکه نفت این کشور برابری می کند. با نصب نرم افزار مخصوص می توان ال پترو ارسال یا دریافت کرد. نحوه کار نامشخص و مبهم این نرم افزار و عدم انتشار کدهای نرم افزاری از انتقاد هایی است که به این رمز ارز جدید وارد شده است.