۰ نفر

افزایش تبادل انرژی با کشورهای همسایه کمک به اقتصاد کشور است

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 303109
افزایش تبادل انرژی با کشورهای همسایه کمک به اقتصاد کشور است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تبادل برق با کشورهای همسایه می‌تواند به صنعت برق و اقتصاد کشور کمک‌های فراوانی داشته باشد و زمینه واردشدن به حوزه‌های دیگر را با آنها فراهم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، "زهرا سعیدی مبارکه" سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت صنعت آب و برق کشور اظهار داشت: خوشبختانه این حوزه نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و هم‌اکنون وضعیت نسبتا متعادلی از لحاظ برق و آبرسانی در نقاط کشور برقرار است.

وی ادامه داد: برای پایداری برق و گسترش شبکه آب شرب بایستی به این صنعت بودجه لازم تخصیص داده شود تا پروژه‌ها و طرح‌های جاری و پیش رو به‌موقع انجام شود.

سعیدی به مشکل کمبود آب و کاهش بارندگی‌ها اشاره داشت و گفت: متاسفانه سال گذشته بارندگی‌ها بسیار کاهش پیدا کرده و منابع ذخیره آبی ما شرایط خوبی را در حال حاضر ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از این رو بایستی برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای این شرایط پیش رو در نظر گرفته شود تا سال‌های آتی با مشکلات تابستان امسال مواجه نشویم.

این نماینده خانه ملت در خصوص صادرات و واردات برق و نقش اقتصادی این حوزه در کشور، عنوان داشت: هم‌اکنون روند افزایشی تبادل انرژی با اکثر کشورهای همسایه داریم و این روند می‌تواند به صنعت برق و اقتصاد کشور کمک‌های فراوانی داشته باشد و زمینه واردشدن به حوزه‌های دیگر را با آنها فراهم کند.