۰ نفر

مصرف ۱۲۰ میلیون لیتری بنزین در شهریور

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰
کد خبر: 302769
مصرف ۱۲۰ میلیون لیتری بنزین در شهریور

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: شهریور ماه مصرف بنزین روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بوده که افزایش چمشگیری داشته است، اما هرگونه سهمیه بندی بنزین به مصوبه مجلس نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی بختیار  با اشاره به انتشار خبری مبنی بر احتمال سهمیه بندی شدن بنزین، گفت: در شهریور ماه حدود 120 میلیون لیتر بنزین روزانه مصرف می شد، لذا این نگرانی وجود دارد که بخش زیادی از بنزین در شرایطی که بین قیمت بنزین با قیمت واقعی فاصله زیادی وجود دارد شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید روزانه بین 30 تا 40 میلیون لیتر روزانه بنزین قاچاق شود، افزود: کنترل هایی که تاکنون انجام شده نشان می دهد بین مصرف و تولید رابطه مناسبی وجود نداشته و در بخش بنزین قاچاق صورت می گیرد.

هنوز تصمیم قطعی برای سهمیه بندی توسط مجلس و دولت اخذ نشده است

وی با اشاره به اینکه در 2 ماه اخیر شرایط به سمتی سوق یافته که موضوع بنزین و قاچاق آن جدی است، ادامه داد: بخشی از قاچاق بنزین به دلیل افزایش قیمت دلار و تفاوت قیمتی با کشورهای مقرون به صرفه شده است، لذا باید تدبیری اندیشیده شود که جلوی قاچاق بنزین گرفته شود.

بختیار با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای سهمیه بندی توسط مجلس و دولت اخذ نشده است، اظهار داشت: اگر دولت بخواهد برای سهمیه بندی تدبیری بیندیشد باید با نظر و تصویب مجلس این کار انجام شود.

در بودجه سال 97 سهمیه بندی بنزین وجود نداشته و قیمت نیز هزار تومان است

وی درباره تکلیف بودجه سال 97 درباره قیمت سوخت و بنزین، افزود: در حال حاضر بحث های کارشناسانه در خصوص سهمیه بندی بنزین صورت می گیرد اما آنچه که در قانون بودجه سال 97 وجود دارد سهمیه بندی بنزین وجود نداشته و قیمت نیز هزار تومان است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سهمیه بندی به وفاق بین دولت و مجلس نیاز دارد و باید در مجلس مصوب شود.