۰ نفر

تحریم ایران بهای نفت را در بازارهای جهان افزایش داده است

۲ مهر ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 302537
تحریم ایران بهای نفت را در بازارهای جهان افزایش داده است

رسانه مالزیایی نوشت: بهای نفت در بازارهای جهانی در آستانه تحریم های نفتی ایران توسط آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، 'فری مالزی تودی' نوشت: بهای نفت روز دوشنبه در جهان به دلیل برنامه های تحریمی و سختگیرانه آمریکا علیه صادرات نفت ایران افزایش یافت.

طبق این گزارش ، فروش آتی نفت خام برنت با هر بشکه 79 و 74 بشکه در این روز رو به رو شد که حدود 94 تا 1.2 سنت افزایش داشته است.

براین اساس، بهای نفت خام وست تگزاس نیز با افزایش 1.1 درصدی در هر بشکه نفت روبه بود.

این رسانه مالزیایی به نقل از کارشناسان نفتی گزارش داد: اکنون بازارهای نفت در جهان بشدت نگران کاهش میزان عرضه نفت است.

طبق این گزارش، ذخایر نفت خام موجود در آمریکا نیز کاهش یافته و به کمترین میزان خود درسال 2015 رسیده است.

براین اساس ،تولید نفت خام آمریکا روزانه 11 میلیون بشکه برآورد شده است.

فری مالزی تودی نوشت: با شروع تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران از ماه نوامبر (ابان) براساس پیش بینی های انجام شده بازارهای جهانی نفت با دستکم با کاهش عرضه دستکم یک میلیون بشکه نفت در روز روبه رو خواهند شد.

به گزارش این رسانه مالزیایی ، سازمان تولید و صادرکنندگان نفت 'اوپک' درصدد است که تولید نفت خود را برای کاهش عرضه ایران از ماه آتی حدود 500 هزار بشکه افزایش دهد که این گفت وگوها هنوز به سرانجام نرسیده است.

شماری از مسئولان کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در الجزیره تاکید کردند: باید در بازار نفت و میان عرضه و تقاضا توازن ایجاد شود و بازار نفت ثبات داشته باشد.

در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین تاکید شد که باید قیمت ها و ثبات بازار حفظ شود و در عین حال منافع مصرف کنندگان نیز مدنظر قرار گیرد تا اقتصاد جهانی توسعه یافته و رشد کند.

مسئولان اوپک توافق کاهش تولید نفت در سال 2016 را توافقی خوب توصیف و پیشنهاد کردند در نشست آینده اوپک در ماه دسامبر، کشورها در جهت ایجاد ثبات و توازن در بازار، برای امضای توافقی بدون محدودیت زمانی تلاش کنند.

کشورهای عضو اوپک و غیراوپک سال 2016 درخصوص کاهش روزانه تولید نفت به میزان یک میلیون و 800 هزار بشکه توافق کرده بودند. این توافق نامه از ابتدای سال 2017 اجرایی شد و پس از آن در سال 2018 نیز یک بار دیگر تمدید شد. تولید نفت برخی کشورهای عضو اوپک حتی از مقدار تعیین شده نیز کمتر شد و این باعث شده است اکنون بحث پایبندی به کاهش 100 درصدی مطرح و در مورد آن توافق شود.