۰ نفر

خاموشی‌ها روند افزایشی نخواهد داشت

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰
کد خبر: 287022
خاموشی‌ها روند افزایشی نخواهد داشت

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری و شکسته شدن رکوردهای مصرف برق در امسال، اظهار داشت: سال گذشته پیک مصرف برق به ۵۵ هزار مگاوات رسید و امسال نزدیک به دو هفته است که مصرف برق کشور بالای ۵۵ هزار بوده و حدود ۵۷ هزار مگاوات گزارش می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آرش کردی با بیان اینکه مصارف بخش برق به شکل ویژه‌ای افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: مصرف انرژی در همین بازه زمانی ۵.۶ درصد رشد داشته و روزانه تقریباً ۱.۲ میلیارد کیلو وات ساعت در کشور مصرف انرژی داریم که عمده آن بحث افزایش دما و استفاده حداکثری از سیستم‌های سرمایشی است.

کردی گفت: تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده و مردم مستحضر هستند که در مدیریت مصرف تمام ظرفیت‌ها از سوی وزارت نیرو به میدان آمده است؛ دولت از خودش این مدیریت مصرف را شروع کرده و سختگیرانه با سازمان‌های دولتی که کاهش مصرف ندارند برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت توانیر اضافه کرد: با توجه به پایداری دما و روند افزایشی مصرف، پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ روز آینده این روند ادامه خواهد داشت و نیاز جدی به مدیریت مصرف از سوی مردم عزیزمان است.

وی با تاکید بر این موضوع که خاموشی‌ها روند افزایشی نخواهد داشت، ادامه داد: با مدیریت مصرفی که در حال انجام است، مخصوصاً در ادارات دولتی و نهادهای عمومی، برداشت می‌شود که وضعیت خوبی در شبکه به‌وجود آید و افزایش خاموشی نداشته باشیم.

کردی به تغییر ساعات جداول خاموشی اشاره کرد و بیان داشت: تا حد زیادی مشکل تغییر ساعات جداول خاموشی رفع شده است و به اطلاع مردم باید برسانم که این تغییرات به‌خاطر حوادث ایجاد شده در شبکه بوده که به صورت ناخواسته رخ داده است و بالاجبار ما بایستی این تغییرات را انجام می‌دادیم.

مدیر عامل شرکت توانیر افزود: میزان ذخیره مفید سدهای زنجیره‌ای کارون سال گذشته در این ایام، ۴ میلیارد متر مکعب بوده که امسال این رقم به ۲.۳ میلیارد متر مکعب رسیده است که باعث شد در ذخیره نیروگاه‌های برق آبی کمبود داشته باشیم.

وی افزود: هرسال پیش بینی ما برای نیروگاه‌های برق آبی‌ها رقم ۹ هزار مگاوات بوده است که امسال متاسفانه این رقم به ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

کردی با اشاره به اینکه رقم ۱۷ درصد تلفات شبکه برای اواخر دهه ۸۰ است، عنوان کرد: در آخرین پایشی که به‌صورت هفتگی انجام می‌شود، تلفات ما در شبکه توزیع تقریباً حدود ۱۰.۶ درصد است و نرم جهانی برای اقلیمی به وسعت ایران بین ۷ تا ۸ درصد است که در اینجا باید گفت صنعت برق کشور در عرض ۴ سال نزدیک به ۴.۵ درصد کاهش تلفات داشته و این روندکماکان ادامه خواهد داشت و رو به بهبود است.