۰ نفر

کاهش محدودیت‌های خاموشی در کشور

۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 283400
کاهش محدودیت‌های خاموشی در کشور

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر گفت: از روز چهارشنبه تاکنون محدودیت‌های خاموشی در کشور کاهش داشته است و به جز مناطقی که احتمالا به دلیل حادثه در شبکه دچار مشکل شدیم، هیچ محدودیت باری نداشته‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمودرضا حقی‌فام  با اشاره به این که از روز چهارشنبه تاکنون محدودیت نیروگاه و تامین توان نداشته‌ایم، اظهار کرد: بر اساس آمار منتشر شده تغییر ساعات ادارات می‌تواند تاثیر زیادی نیز در کاهش بار داشته باشد چرا که تاکنون نیز ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات پیک بار از این طریق کاهش یافته است.

به گفته وی تاکنون تغییر ساعات اداری در ادارات پایتخت اجرایی نشده بود لذا از اکنون نمی‌توان در مورد میزان تاثیر این امر در پیک بار صحبت کرد اما واضح است که قطعا این مساله می‌تواند تاثیر ‌زیادی در کاهش پیک داشته باشد.

معاون هماهنگی توزیع برق توانیر  با بیان این که اگر ادارات دولتی از ساعت ۱۳:۳۰ تجهیزات سرمایشی  خود را خاموش کنند، بی شک در روند مصرف برق تاثیرات زیادی خواهد گذاشت، اظهار کرد: البته این طرح در پایتخت قرار است تنها تا انتهای تیر ماه اجرایی شود، اما اگر وضعیت نرمال شود، ممکن است قبل از تیر ماه نیز شرایط به روال سابق باز گردد که البته باید استانداری در این باره تصمیم گیری کند.

 بر اساس بخشنامه استاندار تهران، ساعت کار ادارات مستقر در استان تهران به استثناء مراکز خدمات‌رسان تا پایان تیر ماه سال جاری از  ساعت ۶ شروع می‌شود و ساعت ۱۴ پایان می‌یابد.