۰ نفر

علی ربیعی خبرداد:

خودکفایی ایران در تولید بنزین

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 281702
خودکفایی ایران در تولید بنزین

وزیر کار با اشاره به نقش اساسی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در خودکفایی تولید بنزین، از مردم برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ دعوت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، علی ربیعی درباره فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که همزمان با حضور رئیس‌جمهور فعالیت خود را رسما آغاز کرد، گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های میعانات گازی جهان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نقش اساسی در خودکفایی تولید بنزین و تبدیل شدن ایران به یک صادرکننده ایفا خواهد کرد، ادامه داد: ارزش کل سرمایه گذاری در این پروژه بیش از چهار هزار میلیون یورو است.

وی با اشاره به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی گفت: از آنجایی که برخی شرکت‌ها و صندوق‌ها در دولت‌های گذشته به ما تحمیل شدند بنابراین امروز ما وارث این صندوق‌های ورشکسته هستیم و باید تیمارداری کنیم. ضمن اینکه باید مراقب تثبیت شغل، بهبود وضعیت و جلوگیری از ضرر و زیان ذینفعان این صندوق‌ها باشیم.

وی ادامه داد: نباید واگذاری‌های غلط گذشته و تصویر نادرست از صندوق‌های بازنشستگی زمینه‌ساز قضاوت‌های مبهم و نادرست باشد.  

ربیعی گفت: در حال حاضر در قالب چند برنامه قصد داریم وضعیت بنگاه‌ها را از حالت فعلی نجات دهیم. بحث تهاتر سهام، فروش در بازار سهام، ادغام برخی شرکت‌ها، واگذاری به روش پیمان مدیریت، فروش دارایی‌ها یا انحلال، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس را در دستور کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در پروژه‌های ثروت‌زا افزود: من مردم و سرمایه‌گذاران را به مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه‌های سودمند و بزرگ کشور دعوت می‌کنم.