۰ نفر

افزایش قیمت نفت با وجود توافق اوپک

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 281151
افزایش قیمت نفت با وجود توافق اوپک

بهای معاملات نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر ابهامات درباره صادرات نفت لیبی اندکی افزایش یافت با این حال توافق اخیر اوپک برای افزایش تولید، رشد قیمت‌ها را محدود نگه داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با هشت سنت یا ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۴.۸۱ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت یا ۰.۲۲ درصد افزایش، به ۶۸.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

 معامله‌گران می‌گویند قیمت‌ها از ابهامات پیرامون صادرات نفت لیبی که عضو اوپک است حمایت شده‌اند.

به گفته سوکریت ویاجاکار، مدیر شرکت تریفکتا، این اقدام نیروهای خلیفه هفتار، خطر متوقف شدن تولید نفت لیبی را افزایش خواهد داد، زیرا شرکت ملی نفت در طرابلس تنها نهاد قانونی دارای حق فروش نفت است.

ابهامات نسبت به صادرات نفت لیبی در حالی ایجاد شده است که اوپک به همراه متحدانش شامل روسیه به منظور آرام کردن بازارها، با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز موافقت کرده‌اند. بازارهای نفت از سال ۲۰۱۷ که اوپک و شرکایش پیمان کاهش تولید را به اجرا گذاشتند، محدودیت عرضه قابل توجهی پیدا کرده‌اند.

به گفته جیسون گمل، تحلیلگر بانک سرمایه‌ گذاری جفریز، با وجود توافق هفته گذشته اوپک، همچنان تصور می‌رود محدودیت عرضه قیمت‌های نفت را در سال ۲۰۱۸ بالاتر می‌برد و ما انتظار داریم قیمت برنت در نیمه دوم امسال به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک امریکا مریل لینچ اعلام کرده شرایط بازار قیمت‌های برنت را تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۹۰ دلار در هر بشکه خواهد رساند. اما بانک آمریکا مریل لینچ نسبت به ابهامات موجود هشدار داد، زیرا تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تاثیرات اختلاف تجاری جهانی میان آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ از جمله اتحادیه اروپا و چین هنوز به طور کامل مشخص نشده است.