۰ نفر

وزیر نفت عمان در حاشیه اجلاس اوپک:

جنگ تجاری آمریکا و چین عامل بر هم زننده بازار نفت

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 280070
جنگ تجاری آمریکا و چین عامل بر هم زننده بازار نفت

وزیر نفت عمان در حاشیه اجلاس اوپک با تایید موضع زنگنه درباره استفاده سیاسی از نفت اعلام کرد: چندین عامل در به هم خوردن تعامل بازار نفت وجود دارد و جنگ تجاری آمریکا و چین این مسئله را تشدید کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دیروز در اجلاس اوپک محمد بن حامد وزیر نفت و انرژی عمان هم از موضع زنگنه وزیر نفت ایران برای استفاده از نفت به عنوان ابزار سیاسی حمایت کرد.

وزیر نفت عمان گفت آنچه زنگنه مطرح می‌کند این است که نباید از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده شود و باید سیاست از نفت حذف شود و به نفت باید به عنوان یک کالای اقتصادی نگاه شود و من از این تفکر حمایت می‌کنم.

محمد بن حامد گفت: من این مسئله را ۱۰ سال پیش در کنفرانس دوحه مطرح کردم که نباید مسائل سیاسی در مبادلات نفتی دخالت داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره بازار نفت گفت: در حال حاضر قیمت بازار متناسب است البته نوسان قیمت وجود دارد و در حال حاضر مؤلفه‌های تأثیرگذار در بازار نفت شامل سیاست، تنش‌های جغرافیایی، ناپایداری تولید، اقدامات محافظه‌کارانه و جنگ تجاری آمریکا و چین است.

وی تأکید کرد: اما سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار خوب است و هم پیمانان ما هم با این نظر موافقند.

وزیر نفت عمان در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان عضو غیراوپک همکاری‌تان را با اوپک قطع می‌کنید، گفت: در حال حاضر همکاری خوبی بین کشورهای غیر اوپک و اوپک وجود دارد، اگر قیمت نفت پایین باشد ما همکاری می‌کنیم تا قیمت بالا بیاید و اگر قیمت خیلی بالا باشد ما تلاش می‌کنیم تا این قیمت متعادل شود و بدون همکاری این مهم میسر نخواهد بود.