۰ نفر

افزایش قیمت نفت به علت سیاست‌های ترامپ؛

زنگنه:ترامپ نمی‌تواند برای اوپک تعیین تکلیف کند/ فکر نمی‌کنم توافقی از این نشست حاصل شود

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۴
کد خبر: 279818
زنگنه:ترامپ نمی‌تواند برای اوپک تعیین تکلیف کند/ فکر نمی‌کنم توافقی از این نشست حاصل شود

وزیر نفت ایران در وین، محل برگزاری اجلاس اوپک اعلام کرد: ترامپ نمی‌تواند برای اوپک تعیین تکلیف کند و این سازمان هم جزو سازمان انرژی آمریکا نیست.

به گزارش رویترز، زنگنه وزیر نفت ایران در بدو ورود به وین اتریش، محل برگزاری نشست اوپک، اعلام کرد که انتظار ندارد اوپک در نشست این هفته خود به توافقی برسد؛ تولید کنندگان اوپک قرار است این هفته برای تعیین خط مشی این سازمان گرد هم آیند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، زنگنه به خبرنگاران گفت: «من فکر نمی‌کنم توافقی از این نشست حاصل شود».

وزیر نفت ایران همچنین تاکید کرد:« اوپک سازمانی نیست که دستورات خود را از ترامپ بگیرد. اوپک جزئی از سازمان انرژی آمریکا هم نیست.»

وی همچنین مقامات دولت آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نفت یک ابزار سیاسی نیست و سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا قیمت نفت را بالا برده است.

بر اساس این گزارش وزرای نفت کشورهای صادرکننده نفت اوپک روز جمعه نشستی را در وین اتریش برگزار خواهند کرد که البته پس از آن نشستی را هم با تولیدکنندگان غیراوپک در روز شنبه خواهند داشت.

کشورهای اوپک و غیراوپک قرار است روز جمعه و شنبه، ۲۲ و ۲۳ ژوئن نشستی را در وین اتریش برگزار کنند و سیاست‌های تولیدکنندگان نفت را تبیین کنند.

پیش از این عربستان و روسیه پیشنهاد کرده بودند تولیدکنندگان نفت تولید خود را ۱.۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهند، البته این پیشنهاد با مخالفت کشورهای ایران، عراق و الجزایر مواجه شد.

دیروز منابع آگاه اعلام کردند: قرار است در این نشست برای افزایش ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز تصمیم‌گیری شود.