۰ نفر

افزایش ظرفیت صادرات LNG قطر به ۱۰۰میلیون تن

۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 278747
افزایش ظرفیت صادرات LNG قطر به ۱۰۰میلیون تن

با افزوده شدن ۲۳ میلیون تن در سال به ظرفیت صادرات LNG قطر، مجموع صادرات سالانه این کشور تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد السادا، وزیر نفت قطر ضمن بیان مطلب فوق، گفت: ممکن است بازار LNG در اوایل دهه ۲۰۲۰ با مازاد اندک عرضه مواجه شود اما این بازار تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل متوازن خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیچ مازاد عرضه در بازار LNG که ظرفیت آن ۳۵۰ میلیون تن در سال است، وجود ندارد. ممکن است در بازار LNG در اوایل دهه ۲۰۲۰ تنها ۱۰ میلیون تن در سال مازاد عرضه وجود داشته باشد که به معنای آن است که بازار کاملا متعادل است.

شماری از پروژه‌های LNG قرار است در سالهای آینده به خصوص در استرالیا و آمریکا به بهره برداری برسند و برخی از ناظران بازار پیش‌بینی کرده اند که همگام ماندن تقاضا با رشد عرضه دشوار خواهد بود.

اما تقاضای قوی آسیا به خصوص چین برای LNG باعث افزایش بهای معاملات نقدی LNG شده وعرضه به بازار در ماه‌های اخیر محدود مانده است.

همچنین عدم اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری نهایی برای پروژه‌های جدید در سال‌های اخیر، به معنای آن است که ممکن است در دهه ۲۰۲۰ کمبود عرضه ایجاد شود.

وزیر نفت قطر گفت: انتظار می‌رود بازار LNG پس از سال ۲۰۲۴ با محدودیت عرضه مواجه شود. این امر با راه اندازی ۲۳ میلیون تن در سال ظرفیت صادرات LNG قطر همزمان خواهد شد.

قطر برنامه خود برای افزایش ظرفیت صادرات LNG به ۱۰۰ میلیون تن در سال از ۷۷ میلیون تن در سال ظرفیت فعلی خود را سال گذشته اعلام کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، قطر در حال حاضر حدود یک چهارم از مجموع LNG جهان را تامین می‌کند.