۰ نفر

توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت به روال عادی بازگشت

۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 277625
توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت به روال عادی بازگشت

روند توزیع بنزین سوپر در جایگاه های سوخت کشور پس از پایان تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و قرار گرفتن این پالایشگاه در مدارتولید، به روال عادی بازگشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خروج موقت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند برای انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید، برای مدتی، حجم عرضه بنزین سوپر در جایگاه های سوخت را کاهش داد که اکنون این مشکل، رفع شده است.
تعمیرات اساسی (اورهال) پالایشگاه ها به طور دوره ای و با هدف بهسازی و بالا نگاهداشتن کارایی این پالایشگاه انجام می شود و امری عادی در مجتمع های صنعتی به شمار می رود.
به گزارش روز یکشنبه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی ایران درباره توزیع و عرضه بنزین سوپر گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها عهده‌دار توزیع انواع سوخت از جمله بنزین سوپر در سطح کشور است که این کار بی ‌وقفه و طبق روال گذشته ادامه دارد.
وی افزود: کاهش میزان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند به دلیل اورهال سبب کاهش میزان توزیع آن شده بود که این موضوع در چرخه تولید بنزین طبیعی است و اکنون به وضعیت عادی بازگشته و بنزین سوپر به‌ وسیله نفتکش‌های جاده‌پیما از این پالایشگاه بارگیری و در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع می‌شود.
تولید بنزین کشور تا پایان سال با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاه ستاره خلیج فارس به حدود ١٠٥ میلیون لیتر بنزین افزایش می یابد که ٨٧ میلیون لیتر از آن از نوع یورو ٤ و ٥ خواهد بود.
میانگین مصرف بنزین کشور از آغاز امسال تا پایان اردیبهشت به 85 میلیون و 900 هزار لیتر بود که نسبت مدت مشابه پارسال 9.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.
میانگین مصرف بنزین در اردیبهشت‌ماه امسال 84 میلیون و 700 هزار لیتر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 8.2 درصدی را نشان می دهد.
میانگین مصرف بنزین در اردیبهشت پارسال 78 میلیون و 200 هزار لیتر بود.
بیشترین مقدار مصرف بنزین در ماه اردیبهشت به سیزدهم این ماه با 100 میلیون و 100 هزار لیتر مربوط می شد.