۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

صدور حکم قطعی تخلف شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 271841
صدور حکم قطعی تخلف شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با رسیدگی های دیوان محاسبات، حکم قطعی مبنی بر تخلف شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نشست عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون متبوعش اشاره کرد و اظهار داشت: نشست امروز با حضور معاون وزیر نفت،‌ دادستان دیوان محاسبات و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و همچنین اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه به موجب این قانون به کسر ٢٠ درصد از محل فروش نفت به عنوان عوارض اشاره دارد، ١٠ درصد از آن باید برای راه آهن کشور و ١٠ درصد برای راهداری اختصاص می یافت.

بدری ادامه داد: در ادامه نشست نیز گزارش اقدامات دیوان محاسبات و شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی درباره قانون مزبور استماع شد که طی آن به این نتیجه رسیدیم متاسفانه پرداختی از این محل به وزارت راه صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران همچنین تصریح کرد: با رسیدگی های دیوان محاسبات حکم قطعی مبنی بر تخلف شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی صادر شده و مراحل اجرایی حکم دیوان در حال طی شدن است. در این زمینه متاسفانه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بودجه ٩6 هم عملکردی در این حوزه نداشته که این مسئله نیز توسط دیوان محاسبات در دست پیگیری است.