۰ نفر

پیشنهاد وزارت نیرو: فعالیت اداره‌ها تا ساعت ۱۳ در تابستان

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۳۶
کد خبر: 271618
پیشنهاد وزارت نیرو: فعالیت اداره‌ها تا ساعت ۱۳ در تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به پیروی از مسوولان وزارت نیرو معتقد است، برای کاهش مصرف برق باید ساعت کار اداره‌ها را کم کرد؛ کاری که سال پیش هم در استان بوشهر انجام گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، پارسال اداره‌های استان بوشهر از سوم تیر تا 20 شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 13 و 30 دقیقه کار می‌کردند.

حالا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفته است، برای امسال هم پیشنهاد داده شده که اداره‌ها تا ساعت 13 کار کنند تا بتوان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.

به گفته امرالله پاراد، سال گذشته با تغییر ساعت کار اداری، 50 تا 70 مگاوات برق صرفه‌جویی شد.

وی ادامه داد: البته پارسال بانک‌ها همراهی نکردند و انتظار داریم در برنامه امسال، بانک‌ها نیز پای کار باشند. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر زمان اوج بار در این استان را از ساعت 13 تا 15 عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود پارسال شاهد افزایش هفت درصدی مصرف برق در زمان اوج بار بودیم که پیش بینی می‌شود امسال این آمار بیشتر شود.

پاراد بیان کرد: حدود 70 درصد برق در استان بوشهر در بخش خانگی، 15 درصد اداری، سه درصد کشاورزی و هشت درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود و 75 درصد سهم مصرف انرژی در زمان اوج بار به وسایل سرمازا تعلق دارد.