۰ نفر

ترغیب هند به خرید نفت پترو با تخفیف ۳۰درصدی

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 268644
ترغیب هند به خرید نفت پترو با تخفیف ۳۰درصدی

گزارشات متعدد حاکی از این است که ونزوئلا به دنبال برگزاری کنفرانسی در هند است تا از این فرصت برای تبلیغ به کارگیری ارز دیجیتال با پشتوانه نفت این کشور، ال پترو، استفاده کند.

 به گزارش اسپوتنیک، گزارشات متعدد حاکی از آن است که ونزوئلا به دنبال برگزاری کنفرانسی در هند است تا از این فرصت، برای تبلیغ به کارگیری ارز دیجیتال با پشتوانه نفت این کشور، ال پترو، استفاده کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، ونزوئلا به هند تخفیف ۳۰ درصدی در خرید نفت ارائه کرده است، اما تنها با این شرط که برای خرید نفت از ارز دیجیتال پترو، که به تازگی معرفی شده است، استفاده کند. این ارز دیجیتال از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کند.

این توافق وقتی صورت گرفت که تیمی از متخصصان دپارتمان بلاک‌چین ونزوئلا، ماه گذشته به هند سفر کردند. چندین منبع آگاه خبر دادند که این متخصصان توافقی هم با کوین‌سکیور، بورس تجارت بیت‌کوین دهلی، به دست آوردند تا پترو را در هند بفروشند.

یکی از نمایندگان این شرکت بورس ارز دیجیتال، اشاره کرد که در نظر دارند استفاده از ۱۰ الی ۱۵ بورس ارز دیجیتال را برای شریک خود در آمریکای لاتین فراهم کنند. گزارشات متعددی حاکی از این است که مادورو در نظر دارد شخصا به هند سفر کند تا در کنفرانسی رسما قرارداد پترو را اعلام کند.

همچنین منابعی به بیزینس استاندارد خبر دادند که ونزوئلا به جز هند، این پیشنهاد را به کشورهای دیگر هم داده است.

طبق برخی از گزارشات، پترو تا کنون بیش از ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است و ۱۲۷ کشور، از ۲۰ فوریه سفارش پیش‌خرید این ارز دیجیتال را ثبت کرده‌اند. فروش رسمی این ارز دیجیتال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا که قرار است در ۲۰ می برگزار شود آغاز خواهد شد.