۰ نفر

پایبندی به توافق نفتی به ۱۴۹ درصد رسید

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 266099
پایبندی به توافق نفتی به ۱۴۹ درصد رسید

کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که مسئول نظارت برای اجرای توافق کاهش تولید نفت است، اعلام کرد سطح پایبندی مشارکت کنندگان در این پیمان در مارس به ۱۴۹ درصد رسید که بالاترین رکورد تاکنون بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در گزارش کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران اوپک و غیراوپک آمده است: کشورهای مشارکت کننده بار دیگر تعهد خود را برای دستیابی به تعادل مجدد بازار نفت جهان نشان دادند و پایبندی آنها به کاهش تولید در ماه گذشته به ۱۴۹ درصد رسید.

تلاش گروهی این تولیدکنندگان نتایج مثبتی داشته و عوامل عرضه و تقاضای بازار تحکیم شده است. ذخایر نفت کشورهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) از ۳.۱۲ میلیارد بشکه در ژوییه سال ۲۰۱۶ به ۲.۸۳ میلیارد بشکه در مارس سال ۲۰۱۸ رسید که ۳۰۰ میلیون بشکه کاهش نشان می‌دهد.

با این‌همه کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران اوپک و غیراوپک خاطرنشان کرده که ذخایر نفت فعلی همچنان بالاتر از سطح پیش از دوران رکود بازار قرار دارند.

کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران اوپک و غیراوپک از کشورهای مشارکت کننده در کاهش تولید خواست همچنان به هدف خود تمرکز کنند و تلاش‌های خود را بر مبنای اصول شفافیت، عدالت و برابر که محور "اعلامیه همکاری" هستند، مضاعف کنند.

با توجه به تداوم تاثیر توافق کاهش تولید بر بازار جهانی نفت، کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به دنبال راه‌های بیشتر تحکیم همکاری خواهد بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ترید عربیا، نشست بعدی این کمیته قرار است ۲۱ ژوئن در دبیرخانه اوپک در وین اتریش برگزار شود.