۰ نفر

رکورد تولید روزانه بنزین از مرز ۱۰۰میلیون لیتر می‌گذرد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۰۵
کد خبر: 265879
رکورد تولید روزانه بنزین از مرز ۱۰۰میلیون لیتر می‌گذرد

معاون وزیر نفت، از راه اندازی فاز دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هفته های آتی از سوی رئیس جمهوری خبر داد و گفت: تولید بنزین کشور تا پایان سال به حدود ١٠٥ میلیون لیتر بنزین می رسد که ٨٧ میلیون لیتر از آن از نوع یورو ٤ و ٥ خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا صادق آبادی روز شنبه در جریان بازید خبرنگاران از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور گفت: میزان مصرف در فروردین سال 97 نسبت به مدت مشابه پارسال 11.3 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: برای سال 97، رشد 9 درصدی بنزین و هفت درصدی گازوییل پیش بینی می شود.

صادق آبادی با بیان اینکه در سال ٩٧، همه پالایشگاه ها وارد فاز تعمیرات اساسی و نیمه اساسی می شوند، گفت: برنامه تعمیرات به نحوی است که تاثیر کمی در میزان تولید بنزین داشته باشد.

**راه اندازی فاز 2 ستاره خلیج فارس در هفته های آتی

معاون وزیر نفت با اشاره به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از تثبیت فاز نخست این پالایشگاه خبر داد و گفت: فاز دوم نیز در سال 97 راه اندازی شده که افتتاح رسمی آن در هفته های آتی توسط رییس جمهوری انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: فاز سوم این پالایشگاه نیز تا پایان امسال راه اندازی می شود.

**تولید 70 میلیون لیتر گازوییل یورو4

معاون وزیر نفت درباره میزان تولید گازوییل نیز گفت: حجم تولید گازوییل به 105 تا 110 میلیون لیتر افرایش می یابد که 70 میلیون لیتر از آن یورو 4 خواهد بود.

صادق آبادی درباره وارادات بنزین گفت: میانگین واردات بنزین در 6 ماه نخست سال گذشته روزانه 13 میلیون بشکه بوده که در 3 ماه پایانی سال گشته به روزانه پنج میلیون لیتر کاهش یافت.

وی ادامه داد: ارزش واردات بنزین حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود که البته توسط شرکت ملی نفت انجام می شود.

معاون وزیر نفت یادآور شد: بخشی از بنزین وارداتی برای ذخیره سازی و بخشی مصرف، استفاده شده است.

وی درباره سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین گفت: تصمیم گیری در این باره با دولت و مجلس است و ما فقط مجری هستیم، اما تاکنون خبری درباره افزایش قیمت نشنیده ایم.

صادق آبادی درباره کاهش یکهزار و 500 میلیارد توماتی بودجه پالایش و پخش گفت: همه ساله، پنج درصد از درآمدها به نوسازی خطوط لوله و زیرساختها اختصاص می یافت، که در بودجه سال 97 حذف شد.