۰ نفر

هیجان بازار نفت از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۱۱
کد خبر: 263749
هیجان بازار نفت از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

رویترز اعلام کرد بازارهای نفت به دلیل نگرانی از تشدید تحرکات نظامی در سوریه همچنان هیجان زده و عصبی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  خبرگزاری رویترز انگلیس روز پنجشنبه تاکید کرد عصر دیروز قیمت نفت برنت دریای شمال و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب با رسیدن به سطوح 73 دلار و 9 سنت و 67 دلار و 45 سنت در هر بشکه، بالاترین رکورد خود از اواخر سال 2014 (پاییز 1393) را ثبت کردند. با این حال در پایان معاملات دیروز، سطح قیمت ها اندکی کاهش پیدا کرد.

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه (20 فروردین) حمله ای هوایی به پایگاه تیفور سوریه انجام داد. به دنبال این حادثه، روسیه سفیر این رژیم در مسکو را برای دادن توضیح درباره حمله هوایی به سوریه احضار کرد.

این در حالی است که انتشار خبری مربوط به حمله شیمیایی در «دوما» سوریه باعث شده است تا غرب تهدیدها را علیه سوریه افزایش دهد.

رویترز همچنین به نقل از معامله گران، جدال تجاری میان آمریکا و چین را نیز در تداوم هیجانی بودن بازار در روز جاری موثر دانست.

اعلام وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد از چین توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ اول مارس 2018 (10 اسفند 1396)، آتش جنگ تجاری میان این دو کشور را روشن کرد.

چین روز یکشنبه ۱۲ فروردین در واکنش به اقدام آمریکا، تعرفه ۱۲۸ کالای وارداتی از ایالات متحده را به میزان سه میلیارد دلار افزایش داد.

جمعه گذشته (17 فروردین) نیز ترامپ گفت، تعرفه های جدیدی بر واردات کالا از چین وضع می کند.

تحلیلگران می گویند، جنگ تجاری میان دو قدرت برتر اقتصاد دنیا، موجب کاهش نرخ رشد اقتصادی جهان می شود.

قیمت نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس آن قیمت گذاری می شود، در ساعت 02:50 بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 19 سنت یا 0.3 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز به 72 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز صبح امروز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور با 28 سنت یا 0.4 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز به بهای 67 دلار و یک سنت در هر بشکه معامله شد.