۰ نفر

نصب ۱۷مگاوات نیروگاه خورشیدی با مشارکت فرانسوی‌ها

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۳۸
کد خبر: 258496
نصب ۱۷مگاوات نیروگاه خورشیدی با مشارکت فرانسوی‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از به مدار آمدن ۱۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی با مشارکت فرانسوی‌ها در استان تهران خبر داد و گفت: راندمان نیروگاه‌های خورشیدی ۴۰ درصد است، پس می‌توانیم با قابلیتی که استان تهران دارد نصب نیروگاه خورشیدی را افزایش دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حاجی رضا تیموری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا ماه‌های گذشته در استان تهران تنها یک مگاوات نیروگاه خورشیدی آن هم به شکل پراکنده نصب بود، گفت: با مشارکت یک شرکت ایرانی و شرکت «هانو» فرانسه یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شمس‌آباد و ۷ مگاواتی در دماوند نصب شده و به زودی با حضور مقامات مسئول به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تهران به گونه‌ای است که توانایی نصب نیروگاه خورشیدی دور تا دور آن وجود دارد،اظهار داشت: با توجه به قرارداد خرید تضمینی برق دولت حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه دارد.

تیموری ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلووات ساعت برق خریداری شده ۴۹۰ تومان است، اما قیمت فروش آن به مشترکان برق هرکیلووات ساعت ۸۴ تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص وضعیت انشعابات غیرمجاز گفت: در استان تهران بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز داریم که با قانون جدید تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز(ماده ۸) حدود ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز را برقدار کردیم و به آنها کنتور داده شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران برای دریافت کنتور برق درخواست داده‌اند، گفت: به هر حال قانون جدید تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز (ماده ۸) باعث شد روند خوبی برای نصب کنتور برق برای انشعابات غیرمجاز طی شود.

پیشتر مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص تامین برق مسکن مهر گفته بود که هر مسکن مهری که ساخته شده و یا ساخته شود تأمین برق آن انجام می شود،در این زمینه شرکت های عمران پرند و پردیس نیاز است همراه و همپای شرکت توزیع باشند و در تعیین بر و کف خیابان ها و کوچه ها اقدامات بهنگام انجام دهند تا اجرای پروژه ها به موقع انجام شوند.

وی تصریح کرد: بر این اساس از سوی وزارت نیرو مبلغی در حدود 28 میلیارد تومان و از منابع داخلی شرکت نیز مبلغی در حدود 10 میلیارد تومان، تأمین منابع شده است که برای احداث شبکه، نصب ترانس، روشنایی معابر، کنتور و سایر تجهیزات اختصاص می یابد، خوشبختانه خرید تجهیزات انجام شده و اجرای پروژه ها با انتخاب پیمانکاران به مرحله اجرایی رسیده است.