۰ نفر

بخش بزرگی اموال اختلاس در شرکت نفت برگشت

۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۴۹
کد خبر: 256873
بخش بزرگی اموال اختلاس در شرکت نفت برگشت

مدیر شرکت اکتشاف نفت گفت: تخلف مالی حدود یک هزار میلیارد ریالی، یک غده سرطانی 15 ساله بود که مشکلات جراحی و عوارض پس از عمل آن، به گردن این دوره مدیریت افتاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اختلاس حدود یک هزار میلیارد ریالی در شرکت اکتشاف نفت، زمانی کشف شد که «سیدصالح هندی» مدیر جدید این شرکت، برای کارآمد کردن ساختارها، نوسازی و تغییر در ساختارها و فرایندهای مالی و اداری را آغاز کرد.

پس از اعمال این اصلاحات در فرایندها و روش های حسابداری شرکت نیز تغییراتی اعمال شد که زمینه شناسایی تخلف را فراهم کرد.

متخلف اصلی این اختلاس که خزانه دار شرکت بود، متواری شده اما بخش زیادی از اموال وی شناسایی و توقیف شده است.

در همین پیوند، مدیر شرکت اکتشاف نفت اعلام کرد: بخش قابل توجهی از اموال فردی که عامل تخلف مالی حدود یک هزار میلیارد ریالی بوده و اکنون متواری است، شناسایی شد و باید منتظر ماند قوه قضاییه به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش چهارشنبه تارنمای وزارت نفت، هندی افزود: در ادامه بررسی‎های سوابق این سوء‌استفاده مالی، چکی مربوط به سال 1382 یافت شد که نشان می‎دهد آغاز این سوءاستفاده و فریبکاری به 14 تا 15 سال پیش بازمی‎‌گردد.

این مسوول ادامه داد: خوشبختانه تغییر برخی فرآیندها در مدیریت اکتشاف مانع از ادامه سوءاستفاده مالی و منتج به توقف و پایان روند طولانی آن شد اما باید از درس‎آموخته‎های این رویداد تلخ، به بهترین شکل در اصلاح فرآیندهای مالی جاری این مدیریت و حتی شرکت ملی نفت استفاده و با «سهل‎انگاری» و «اهمال» در بخش مالی و دیگر بخش‎ها به شدت مقابله کنیم و از تحکیم سلامت اداری و تعهد سازمانی غافل نشویم.

به گفته وی، این سوءاستفاده مالی در مدیریت اکتشاف رویداد ناخوشایند امسال برای شرکت بود.