۰ نفر

افزایش قیمت نفت ایران برای نخستین بار در ماه فوریه

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۴۵
کد خبر: 256019
افزایش قیمت نفت ایران برای نخستین بار در ماه فوریه

قیمت نفت خام سبک ایران در ماه فوریه برای نخستین بار افزایش یافت و به مرز ۶۳ دلار برای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۲۳ فوریه (جمعه، ۴ اسفندماه) با ۲ دلار و ۴۳ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۳۹ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۵ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و ۶۴ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۱ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۲۳ فوریه، به ۶۳ دلار و ۹ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و  ۷۵ سنت کاهش افزایش یافت.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و ۸۶ سنت افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۵۷ سنت افزایش، بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب یک دلار و ۲۹ و یک دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و هر بشکه ۶۱ دلار و ۹۲ سنت و ۶۲ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

کمیته نظارتی وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک (JMMC)، پایبندی کشورهای عضو اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک به کاهش تولید توافق شده را در ماه ژانویه ۱۳۳ درصد اعلام کرد. همچنین سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۶ فوریه با یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۲۰ میلیون بشکه تنزل یافت.

تداوم هوای سرد در آسیا، به ویژه شمال شرق این منطقه، تقاضا برای نفت خام‎های غنی از فرآورده‎های میان تقطیر را به دنبال داشته است.