۰ نفر

توجه صرف به تامین آب جدید مشکل کم آبی را حل نمی‌کند

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
کد خبر: 253978
توجه صرف به تامین آب جدید مشکل کم آبی را حل نمی‌کند

وزیر نیرو با بیان اینکه مؤثرترین و بزرگترین شیوه تأمین آب، مصرف صحیح آب موجود است و نباید توجه خود را تنها بر تامین آب های جدید بگذاریم گفت: باید هر چه زودتر از حالت یک جامعه بد مصرف در بخش آب و برق خارج شویم.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رضا اردکانیان در حاشیه  آیین کلنگ‌زنی خط انتقال آب شرب کلان به پردیس گفت: موضوع بارورسازی ابرها موضوع در دست اجرا و مطالعه است و باید در طول زمان‌ به درصد مطمئنی از تأثیر این شیوه بر افزایش منابع آب رسید.

وی ادامه داد:هر چند هر روش و شیوه‌ای را مدنظر می‌گیریم اما نباید فراموش کنیم که مؤثرترین و بزرگترین شیوه تأمین آب مصرف صحیح آب موجود است.

اردکانیان خاطر نشان کرد:اگر در یک قرارداد نانوشته‌ای همه ما توجه خود را بر تأمین آب‌های جدید بگذاریم و از اینکه چگونه آب موجود را مصرف می‌کنیم غافل شویم اگر همه آب‌های جدید هم جمع شوند مشکل ما را حل نخواهند کرد.

وی افزود: ما باید به شیوه‌های مصرف در بخش‌ کشاورزی و سایر بخش‌ها توجه کنیم و آن را مورد بازبینی قرار دهیم و باید الگوی کشت مناسب را انتخاب کنیم.

به گفته وی، باید در مناطقی که نباید کشت‌های با آب‌بری زیاد داشته باشیم توسعه کشت دهیم.

وزیر نیرو افزود: ما اگر به این روش‌ها و شیوه‌ها توجه نکنیم و راجع به آن صحبت نکنیم و آئینه‌ای در مقابل خود قرار ندهیم که راجع به اینکه چگونه آب موجود را استفاده می‌کنیم همه طرح‌های جدید آب مثل شیرین کردن آب شور دریا، باروری ابرها و آب‌های ژرف مشکل ما را حل نخواهند کرد.

وزیر نیرو اضافه کرد: باید هر چه زودتر از حالت یک جامعه بد مصرف هم در بخش آب و هم برق خارج شویم و اگر به این سمت حرکت کنیم آن اطمینان و آرامش و پایداری برای ما فراهم خواهد بود.

وی گفت: البته همزمان وظیفه داریم که به همه روش‌های تأمین آب جدید هم بپردازیم.