۰ نفر

تاثیر رایزنی‌های ایران و ونزوئلا در افزایش قیمت‌های جهانی نفت

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 253787
تاثیر رایزنی‌های ایران و ونزوئلا در افزایش قیمت‌های جهانی نفت

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به رایزنی های ایران و ونزوئلا در چارچوب سازمان اوپک گفت: هماهنگی ها و رایزنی های دو کشور تاثیر مهمی در افزایش و ثبات قیمت های جهانی نفت داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد کشاورززاده» در جریان سفر به کاراکاس پایتخت ونزوئلا، امروز چهارشنبه (2 اسفندماه) به صورت جداگانه با «دلسی رودریگز» رئیس مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و همچنین «فلیکس پلاسنسیا» معاون منطقه ای وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

دستیار وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به رایزنی های دو کشور در قالب سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و سازمان اوپک اظهار کرد: هماهنگی ها و رایزنی های طرفین در این چارچوب تاثیر مهمی در افزایش و ثبات قیمت های جهانی نفت داشته است.

طرفین در این دیدارها ضمن اشاره به روابط استراتژیک ایران و ونزوئلا و قرار گرفتن در جبهه ضد امپریالیسم در خصوص مسائل مختلف منطقه ای و بین‌المللی رایزنی کردند و در همین چارچوب آخرین تحولات مناطق خاورمیانه و آمریکای لاتین و مداخلات ایالات متحده آمریکا در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این مردم ونزوئلا هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند

مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا تاکید کرد: این مردم ونزوئلا هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند و امیدواریم ملت ونزوئلا انتخابات پیش رو با موفقیت پشت سر گذارند.

کشاورز زاده همچنین تصریح کرد: با شناختی که از مردم ونزوئلا داریم مطمئن هستیم آنها از این مشکلات با موفقیت عبور خواهند کرد.

دستیار وزیر امور خارجه افزود: کشور ونزوئلا دارای پتانسیل های فراوانی می باشد که قادر است در شرایط سخت راه حل های واقعی و درست تدبیر کند.

طرفین همچنین ضمن مرور روابط اقتصادی دو جانبه بر این ضرورت تاکید کردند که راهکارهای نوینی را جهت ارتقاء بیش از پیش روابط در شرایط جدید تدوین و بکار گیرند.