۰ نفر

کاهش ۱۰درصدی واردات نفت هند از ایران

۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 252567
کاهش ۱۰درصدی واردات نفت هند از ایران

طبق آمار منابع آگاه، واردات نفت هند از ایران در ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش رویترز، آمار منابع رهگیری کشتی و واحد تحقیقات و پیش‌بینی نفتی تامسون رویترز نشان داد هند در ژانویه حدود ۴۹۵ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که در مقایسه با دسامبر حدود ۳.۴ درصد و در مقایسه با ژانویه سال میلادی گذشته ۱۰.۷ درصد کاهش داشته است.

به زارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، واردات نفت هند از ایران در فاصله آوریل تا ژانویه (۱۰ ماه نخست سال مالی جاری هند) ۱۷ درصد کاهش داشت و به حدود ۴۴۲ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسید.

پالایشگاه‌های دولتی هند برای سال مالی منتهی به مارس سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند میزان خرید نفت از ایران را حدود یک چهارم کاهش دهند زیرا ایران حق توسعه میدان گازی بزرگ فرزاد بی را به جای کنسرسیوم هندی که این میدان را کشف کرد، به یک شرکت روسی اعطا کند.

مجموع واردات نفت هند در ژانویه ۱۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۴.۹ میلیون بشکه در روز رسید. افزایش خرید نفت از عراق، میزان واردات هند از خاورمیانه را افزایش داد، در حالی که واردات این کشور از آمریکای لاتین و آفریقا کاهش یافت.

هند در  سال ۲۰۱۷ به دنبال افزایش ظرفیت پالایش در نیمه دوم سال، میزان وارداتش را ۱.۸ درصد افزایش داد و به رکورد ۴.۳۷ میلیون بشکه در روز رساند.