۰ نفر

سالانه سهم انرژی‌های بادی و خورشیدی ۲برابر می‌شود

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۲۴
کد خبر: 249784
سالانه سهم انرژی‌های بادی و خورشیدی ۲برابر می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: سالانه سهم انرژی‌های بادی و خورشیدی در تولید برق را دو برابر می‌کنیم، به بیان دیگر تا پایان دولت دوازدهم ۴۰۰۰ مگاوات واحد بادی و خورشیدی خواهیم داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، همایون حائری در آئین کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ارس، اظهار کرد: این نیروگاه از جنس تکنولوژی‌های جدید بوده که توسط جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که رویکرد صنعت برق در راستای حفظ محیط زیست است، اظهار کرد: به آقای کلانتری قول داده‌ایم که مسائل محیط زیستی را به عنوان چراغ راه صنعت برق در نظر بگیریم.

وی با اشاره به جایگاه جغرافیایی آذربایجان شرقی، بیان کرد: کشور آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و ... در همسایگی استان‌های شمال غرب قرار دارند که آذربایجان شرقی می‌تواند محور تبادل برق با این کشورها باشد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به جایگاه برق آذربایجان شرقی،   خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی تبریز، ۵۰۰ مگاواتی ارس و ۵۰۰ مگاواتی هریس، آذربایجان شرقی پاسخگوی نیاز برق واحدهای صنعتی و مناطق آزاد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها دو رینگ ۴۰۰ کیلوولت در منطقه آذربایجان برقرار می‌شود که شبکه‌ی بسیار قوی خواهد بود.

وی در پایان خطاب به سرمایه‌گذار این پروژه، گفت: آماده‌ی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذار این پروژه هستیم.

«مرتضی شهیدزاده» -مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز در این مراسم گفت: به دلیل تولید داخل بودن این نیروگاه، بسیار خوشحالم، به برکت انقلاب، اکنون ایران به جایگاه علمی رفیع در سطح جهان دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه‌ی ملی برای اجرای استراتژی‌های دولت، تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و اعتلای نام ایران از پروژه‌های بزرگ حمایت می‌کند.