۰ نفر

اردکانیان: سال۹۷ مشکلات زیادی در آب و تولید انرژی داریم

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 247014
اردکانیان: سال۹۷ مشکلات زیادی در آب و تولید انرژی داریم

وزیر نیرو اعلام کرد: سال آینده با توجه به کم آبی و خشکسالی موجود، مشکلات زیادی در زمینه مصرف آب و تولید انرژی به خصوص کاهش ظرفیت تولید برق از نیروگاه های برق آبی خواهیم داشت.

رضا اردکانیان در مراسم گردهمایی مدیران صنعت برق کشور و تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید برق و انرژی وزارت نیرو، با بیان اینکه وقت و فرصت دو منبع تجدیدناپذیر فعالیت های ما در دولت است، گفت: در وزارت نیرو و دولت دوازدهم، برای استفاده بهینه از نیروی انسانی برنامه ریزی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر ، وی ادامه داد: در حکم همایون حائری برای انتصاب به پست معاونت برق و انرژی این وزارتخانه، یک پیوست نیز وجود دارد که در آن، به طور مفصل اقدامات مورد نیاز ذکر شده است؛ همین موضوع نیز در احکام انتصابات وزرا که از سوی رئیس جمهور اعلام شده، به چشم می‌خورد و برای همه وزرا، پیوست احکام مفصلی در دو بخش ماموریت های عمومی و فعالیت های خصوصی اعلام شده است که بر اساس آن، اعضای کابینه موظف هستند هر دو ماه یک بار، گزارشی از اجرای این پیوست ها به رئیس جمهور ارائه دهند.

اردکانیان افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز هر شش ماه یک بار، گزارشی از وضعیت اجرای پیوست احکام وزرا تهیه می کند.

وزیر نیرو افزود: وقتی ما مسیر شایسته گزینی را انتخاب می کنیم، این انتظار وجود دارد که افراد شایسته خود را برای در اختیار گرفتن این فرصت، مشتاق نشان دهند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد:در زمینه شفافیت مالی، هیچ مصلحتی در نظر نمی گیرم و همکاران باید سیستم های مورد نظر خود را طراحی کنند تا هیچ خللی در زمینه تامین مالی صنعت برق صورت نگیرد؛ به خصوص در زمینه خصوصی سازی ها در نظر داشته باشند که صحت و دقت را فدای سرعت، نکنند.

وی با بیان اینکه سال آینده مشکلات زیادی در بخش آب و تولید انرژی خواهیم داشت، تاکید کرد: این مشکل به خصوص در زمینه کاهش ظرفیت تولید برق از طریق نیروگاه های برق آبی تشدید شده است؛ البته این موقعیت یک فرصت کم نظیر برای وزارت نیرو است تا بخشی از طرح هایی را که نیازمند زمینه سازی میان مردم و برنامه ریزان بود را اولویت دهیم.

اردکانیان تصریح کرد: مدیران استانی صنعت آب و برق کشور طرح هایی برای کاهش مصرف آب و انرژی و همچنین رفتن به سمت برنامه ریزی متکی بر آمایش سرزمینی باید ارائه دهند.

وی وضعیت موجود در زمینه اقدامات مدیران استانی را مطلوب ندانست و گفت: در حال حاضر حوزه مسئولیت ها و اختیارات با هم هماهنگ نیست و موجب  مشکلاتی شده و اگر همین وضع را ادامه دهیم اشکالات بیشتر می شود به همین دلیل به گونه ای عمل می کنیم که وزیر نیرو به عنوان بالاترین مدیر صنعت آب و برق در جریان کم و کیف در استان ها باشد.

اردکانیان ادامه داد: همه ما موظفیم با ولعی چند برابر آنچه برای تحصیل منابع مالی جدید عمل می کنیم، دلواپس و نگران مصرف منابع تجدیدناپذیر این وزارتخانه شامل فرصت و وقت نیروهای انسانی باشیم.

وی ادامه داد: در هر جلسه ای که دعوت می کنیم یا دعوت می شویم باید میزان مصرف نفر/ساعت افراد را نیز محاسبه کنیم که تا چه میزان وقت افراد را با این جلسات می گیریم. بنابراین باید به جلساتی برویم که نتایج آن به شیوه کم هزینه تری هم قابل حصول باشد. همانگونه که راجع به هزینه وسواس داریم باید نسبت به وقت نیز وسواس به خرج دهیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: در حال حاضر در جلسات دولتی، به منحط ترین شکل ممکن وقت را بی رحمانه هدر می دهیم و هنوز با مکانیزم های دهه ۶۰ در جلسات به شکل رو در رو و بررسی اخبار و اتفاقات جلسات را برگزار می کنیم که این شیوه  حرمت افراد و جلسات را نیز از بین می برد.

اردکانیان پیشنهاد داد: بودجه ای برای وقت افراد تعیین شود تا بتوانیم به افراد و مدیران بگوییم که شما فلان مقدار وقت دارید و باید نسبت به آن پاسخگو باشید.

وی در مورد صدور حکم مشاوره برای هوشنگ فلاحتیان معاون سابق برق و انرژی وزارت نیرو گفت: من هیچ حکم مشاوره تزیینی نمی دهم و دغدغه آینده مدیران را ندارم. دغدغه من فقط وزارت نیرو بود. به همین دلیل برای فلاحتیان حکم مشاوره صادر کردم تا از دانش و تجربه وی در شیوه های موثری استفاده کنیم.