۰ نفر

وعده وزیر نیرو برای توسعه برق‌رسانی به عشایر

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
کد خبر: 246685
وعده وزیر نیرو برای توسعه برق‌رسانی به عشایر

در حال حاضر ۳۰۳۷ سیستم قابل حمل خورشیدی برای تامین برق عشایر در اختیار آن ها قرار گرفته که طبق وعده‌های وزیر نیرو قرار شده در ماه های آتی حدود ۸۲۰۰ سیستم دیگر نیز در اختیارشان قرار گیرد.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از دو سال ارزیابی در مورد برق‌رسانی به عشایر، برآورد شد که حدود ۳۴ هزار خانوار عشایری بی‌برق هستند؛ لذا قرار شد وزارت نیرو برای آن‌ها نیروگاه‌های سبک ۳۰۰ واحد ساعتی با قابلیت حمل طراحی کند. در ابتدا این طرح به صورت پایلوت برای ۵۰ دسته عشایر در چهارمحال و بختیاری اجرا شد و نهایتا تا چند ماه دیگر می‌توان گفت ۱۱۲۳۷ سیستم قابل حمل خورشیدی برای تامین برق عشایر در اختیار آن ها قرار گرفته است.

در همین راستا رضا اردکانیان - وزیر نیرو - گفت: وزارت نیرو در شاخه برق و انرژی های تجدیدپذیر همکاری نزدیک با بخش های غیردولتی دارد و این امر باعث شده این بخش ها نیز با علاقه در حال همکاری باشند.

وی اولویت وزارت نیرو را استفاده از ظرفیت های ساخت داخل عنوان و اظهار کرده که نیازمند منابع ریالی جهت توسعه انرژی های نو در کشور هستیم و خوشبختانه مکانیزم این سرمایه ها نیز در لایحه بودجه با اختصاص ۶۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت مصرف پیش بینی شده که اگر تخصیص یابد می تواند بسیار راهگشا باشد.

 ‌ در سال ۱۳۹۲ میزان انرژی های نو نصب شده در کشور برابر با ۱۷۳ مگاوات بوده که این رقم در حال حاضر به ۶۰۰ مگاوات رسیده و قرار است تا پایان دولت دوازدهم این رقم به ۵۰۰۰ مگاوات برسد